Seeeg...

Undrar hur seg man får vara en fredag egentligen? Troligtvis inte så seg som jag har känt mig idag iallafall. Det finns säkert någon liten bortglömd lag någonstans som förbjuder detta stadiet av seghet.

Det känns som kola i hela mig, eller tuggummi kanske, för när jag skulle röja upp på övervåningen hittade jag FEM tuggummin utspottade på olika ställen, PÅ GOLVET! BLÄSCH!! Ska inte köpa mer tuggummi till mina barn förrän de lärt sig att man spottar ut dem i papperskorgen och ingen annanstans. VARFÖR i hela världen tror de att man kan spotta ut dem på golvet? Brukar jag eller Martin göra det kanske? Inte jag iallafall! Och om Martin gjort det så har han då gjort det väldigt i smyg utan att jag sett det en endaste gång.

Snart ska jag göra kycklingfajitas, om jag orkar masa mig från stolen som jag sitter på vill säga. Det känns tveksamt. Men å andra sidan så är det en stol med hjul så jag kanske kan rulla mig ut i köket, utan att behöva lyfta på baken?!

Nä, vad som behövs här är nog ett rejält lyft eller en spark i baken så jag kommer igång igen. Kanske blir barnen så hungriga snart att de börjar gnyla oförtrutet och i kör så jag inte orkar sitta kvar, eller så kommer nog käre maken om en stund och sparkar mig lite lätt i ändan om jag ber honom snällt ;-) ?!

Det löser sig nog på något vis. Annars väntar jag bara till klockan åtta och vältrar över mig i soffan lagom till "Så ska det låta". Där brukar jag somna gott de flesta fredagar, så det ska nog gå bra idag också...

3 kommentarer:

  1. Ja det är märkligt, när det äntligen blir fredag så får man vara glad om man lyckats vara vaken till klockan 21.00.
    Det kanske inte alls är barnen som är skyldiga till tuggummina utan M... man vet aldrig :o)
    Ha en bra helg!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag har kännt mig precis likadan idag. Varit helseg och har inte fått gjort nåt hemma...
    Oskar har hög feber så ut kommer vi inte...
    Nu slötittar jag på TV samtidigt som jag surfar.
    Får väl snart gå och lägga mig, gissar på att det blir oroligt i natt med tanke på Oskars feber...
    *Kramar om*

    SvaraRadera
  3. Hoppas att det sega har gett med sig. Det där med att rulla ut med stolen lät annars som en bra idé. Men säg inte det högt till någon får då har du ju ingen ursäkt när du inte orkar att resa dig ifrån stolen.
    Hoppas att du får en kanonhelg.
    Kram Bettan

    SvaraRadera