Jag har blivit utmanad...

...av Therese "Tirre". Här kommer mina svar.

1.Ta närmsta bok, och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?
"...bomullsgardiner på rundstavar, stolsöver-".
Det är en bok som heter Barnens rum och är en inredningsbok om just barnrum.

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
Skrivaren/scannern.

3. Vad var det senaste du såg på TV?
Let´s dance på TV igår kväll.

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är: Kvart i nio
Titta nu på klockan. Vad är klockan egentligen? 08:28

6. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
Sonic - ett X-box spel, och Elia, Noah och Aron som diskuterar spelet.

7. När var du senast utomhus, och vad gjorde du?
Igår eftermiddag och fotade huset. (En snabbis)

8. Vad tittade du på, innan du började svara på den här undersökningen?
Min blogg. Och innan det min svägerskas blogg.

9. Vad har du på dig?
Randiga flanellpyjamasbyxor, tjocka sockar, linne, långkofta i lammull och innetofflor i ull. (Lite frusen...)

10. Drömde du någonting inatt? I så fall - vad?
Kommer inte ihåg. Blev väckt hela tiden av en ond hals och drömde jag något var det nog en mardröm om halsontet.

11. När skrattade du senast?
Igår när jag frågade Elia om han ville duscha och han svarade: " Näej, jag dyschade förra fredags och lördags och många gånger."

12. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
Tapeter (fula), hyllor med massor av pärmar och kontorsgrejer.

13. Har du sett något konstigt på sistone?
Ja, våran diskbänk som var överfull med disk, förstår inte hur den kom dit? ;-)

14. Vad tycker du om den här utmaningen?
Det är roligt med utmaningar.

15. Vilken var den senaste film du såg?
Spanglish

16. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?
Betala av lånen, renovera klart huset, resa, massor av scrapgrejer, en båt till min man, ny bil, ge till mina nära och till välgörande ändamål.

17. Berätta något om dig själv som folk inte känner till.
Mina nära vet väl typ allt om mig men andra som jag inte känner så väl kanske inte vet att:
Jag träffade min man när jag var 16 år och han 17. (Han blev ju inte min man precis just då förstås, men vi blev "ihop" som man uttryckte det då.)
Jag älskar wasabinötter.
Jag är kristen.
Jag har dansat jazzdans i 7 år (när jag var yngre).
Jag är känd som frisyrkameleonten, som ständigt byter frisyr.
Ska jag fortsätta? Det finns hur mycket som helst att ösa ur, men det får räcka för nu tror jag.

18. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?
Jag skulle vilja att alla barn fick en värdig och lycklig uppväxt, med en familj som älskar och tar hand om dem, mat, vård och skola. Utan övergrepp, svält och barnarbete.

19. Tycker du om att dansa?
Ja.

20. George Bush?
Har ingen direkt åsikt om honom.

21. Föreställ dig att ditt förstfödda barn är en flicka… Vad får hon heta? Om jag hade fått en flicka först skulle hon fått heta Amanda.

22. Om ditt första barn var en pojke, vad skulle han heta? Mitt första barn är en pojke och han heter Aron.

23. Skulle du någonsin överväga att bo utomlands?
Ja, gärna på något varmt ställe eller i USA någonstans.

24. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till Pärleporten?
Jag har längtat efter dig!

25. Vilka fyra personer vill du ska svara på de här frågorna?
Finns det någon kvar? Ann-Sofi, sen vet jag inte mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar