Intet nytt på garderobsfronten

Inga nya fynd i garderoberna idag. Bara lite mer att slänga. Som två frottéhanddukar som en MUS! hade ätit på. Vilka friheter vissa tar sig. Skulle aldrig kunna med att gå in hos någon jag inte känner och äta på deras handdukar. Inte hos någon jag känner heller för den delen.

Ja, det är en av nackdelarna med att bo i ett gammalt hus (tur att det finns fördelar också...), att det inte är så svårt för de små gnagande (o)vännerna att ta sig in. Vi har varit ganska förskonade från det förut, men i vinter har dom minsann varit aktiva. Fast nu har vi nog tätat till överallt tror jag.

Förra året hade vi möss i diskmaskinen. Gissa hur äckligt det var!? Örk! Hur man nu tar sig in i en diskmaskin när inte luckan är öppen? Undrar om möss kan "beema" sig, som dom gör i alla rymdfilmer? Men sedan upptäckte vi ju att avloppsvattensslangen (kära nån vilket ord!) var hål på, så det kanske var där dom tog sig in?! Nu har vi en ny diskmaskin... utan möss. Tack för det!

Har åkt på dunderförkylningen som alla i familjen haft utom jag. Nu lyckades jag inte gömma mig längre. Är nästan förvånad att jag klarat mig så länge som jag gjort med tanke på hur länge som de andra hållt på att snora, hosta och snörvla. Försöker hålla modet uppe ändå!

Noah sa en så gullig sak idag när vi var hos en kompis till mig och Noah ville spela något slags flaggspel med henne. Hon plockade upp några flaggor och frågade vad det var för land. Jättesvårt såklart för en fyraåring så det gick lite knackigt. Men när hon håller upp Schweiz flagga och frågar vilket land det är svarar han helt självklart: "Doktorslandet". Gullunge! Helt logiskt!



Tror jag ska försöka göra klart PP-tavlan till barnens lilla tjejkusin i kväll om jag orkar. Den har blivit en utdragen historia för att jag började rensa i arbetsrummet och inte har klarat av att scrappa för att här har varit så rörigt. Det är fortfarande rörigt men nu struntar jag snart i det. Kan ju inte hålla mig HUR länge som helst. Tillslut får till och med pedantsinnet ta och hålla sig ur vägen en stund.

4 kommentarer:

  1. Doktorslandet, helt underbart!
    Usch vad äckligt med möss, vi har peppar, peppar inte märkt av några gnagare i vårt hus. Men i mitt föräldrarhem (låter som jag är hundra år) hade vi det titt som tätt, not nice.
    Kram Zara

    SvaraRadera
  2. Möss är inte kul...Vi har ju två katter inne så skulle det komma möss i vårt hus så blir de nog tagna ganska fort...hoppas jag i alla fall.
    Barn är fantastiska. Doktorslandet är ju helt rätt:)
    *Kram*

    SvaraRadera
  3. Nu hittade jag var jag kan skriva, undrar bara vad jag skall göra när jag skrivit för att det skall bli kvar här.
    Såå mysigt att läsa vad ni har för er, även om vi pratar med varann rätt ofta.
    Kram från Mamma

    SvaraRadera
  4. Såå helt underbart! Jag älskar mina brorsbarn dom är nåt utöver det vanliga!För att inte tala om deras mor - Evelina, du måste skriva en bok om ditt underbara liv. Du är så duktig på att skriva och underhålla med din underbara humor!
    Måste rusa vidare/ love malin

    SvaraRadera