Haveri

Vår bredbandsrouter kraschade igår. Poff!! Den bara dog efter att strömmen plötsligt försvann och sedan lika plötsligt kom tillbaks igen. Vilken traumatisk upplevelse ;-)
Internet utom räckhåll!

Jag fick genast svåra abstinensbesvär bara jag började tänka på det. Var genast tvungen att ringa maken och be (läs: beordra!) honom att införskaffa en ny router på vägen hem från jobbet. En HALV dag utan "kontakt med yttervärlden", fasansfullt ;-) !!

Ja, man kan ju börja fundera på hur internetberoende man blivit när något sådant här händer. Det var nog mer än nyttigt för mig med en halv dags internetfasta. Kanske skulle behöva utöka den till en vecka...?! Men det känns ju nästan lite onödigt grymt. ( ;-) igen...)

Nu är jag iallafall back in business. Och nu när allt är i sin ordning igen så känner jag inte alls något skriande behov över att "surfa iväg" på internetvågorna . Märkligt hur man fungerar! Man måste liksom bara veta att allt finns där, klappat och klart, OM man händelsevis skulle komma på något som man måste kolla omedelbart och bums.

Och nu ÄR ju allt klappat och klart, fix och färdigt och i sin ordning. Så då kan jag kanske hålla mig lugn och gå och sätta på en maskin tvätt istället, och bädda sängen, och sätta på diskmaskinen, och tvätta köksgolvet...

2 kommentarer:

  1. Hej:)
    Tack snälla för gulliga kommentarer om mina layouter *rodnar*.
    Jag förstår dig helt och fullt när det gäller internet. Jag får panik så fort det strular med vårt bredband. Får ofta ta ut och sätta i sladden i routern igen för att det ska funka :(
    Nu ska du få återgå till städning, tvättning mm ;);)
    *Kramar om*
    PS. Såg att du ska komma till träffen i april!!! Jätteroligt!!!

    SvaraRadera
  2. Gaaaaaaaaaah, bara tanken på att vara utan internet! Direkt något strular så får jag panik!!! Tur det löste sig så du inte "försvann".

    SvaraRadera