Sågat förslag ;-)

Mitt förslag om en "quiet" morgonstund igår blev totalt och brutalt ;-) nedröstat så bara för den sakens skull snoozade jag säkert tio gåger i morse och släpade mig inte ur sängen förrän kvart över sju = alldeles för sent! Kanske inte heller så bra. Jag får nog försöka mig på en gyllene medelväg, eller som det så svenskt heter, något mer LAGOM!!

Efter alla förslag om en "quiet" kvällstund istället, så fick jag mig faktiskt en sådan igår. För en gångs skull i världshistorien hade jag lyckats hindra Elia från att gå och gömma sig och sova på eftermiddagen, så både han och storebröderna somnade i normal tid. (Kors i taket för det...)
Alltså har jag det helt plötsligt väldigt quiet runt omkring, eftersom även maken somnat jämte barnen. Superläge för pyssel alltså! utan att behöva göra det på natten!

Och vad tror ni att jag gör då? Var tror ni jag hamnar. Här såklart, framför datorn! I över en timma satt jag här och smurfade runt på diverse onödiga?! men förvisso ganska trevliga sidor. Visserligen ganska så jättequiet men inte så strukturerande och kreativt utmanande kanske.
Tillslut skärpte jag mig iallafall och sedan började jag på ett litet farsdagsprojekt som jag höll på med till midnatt, med avbrott för lite musjakt bara. (En idiotmus som bara KNAPRADE!! I väggen eller inne vet jag inte riktigt men det lät sannerligen som om han var inne. De är jätteknapriga i år. Morr!!!)

Ja, så blev det. Men jag tycker ändå inte att "quiet time" på kvällen känns samma som om man skulle ha det på morgonen. Poängen var ju lite att man skulle samla sig inför dagen (tänkte jag iallafall) och om man då gör det på kvällen så hinner man ju sova bort hela "samlingen" innan det blir morgon ;-) ... Det tål att tänkas på hur jag ska lösa detta.

Ett litet kort tillsist, som gick till Zara tillsammans med adventskalenderpresenterna. Egentillverkad "stämpel", eller det är egentligen inte alls någon stämpel utan jag har ritat, i brist på pasande stämpelmotiv. Men kanske kan den bli mer stämplig någon dag ?! ;-) :-) (Säger hon som alltid tänker att... "det där kan man ju göra själv...") (om man nu bara får det gjort någon gång också...)


6 kommentarer:

  1. Hade du ritat tjejen själv, men gumman jag får tårar i ögonen när någon lägger ner så mycket omtanke på mig. Tusen tack!

    Ska bli spännande att se ditt farsdags projekt.
    Härligt att barnen somnade tidigt igår så du ialla fall fick lite datortid!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Wow, vad duktig du är. Flickan är så söt!!!
    Kramelikram

    SvaraRadera
  3. Vilken fin tjej du gjort på kortet. Du kanske skulle satsa på stämpeldesign!!!!?

    Häligt att du iallafall fick lite quiettime i går kväll. Aldrig fel!

    Kramisar Molle som just nu frossar(fy på mig) Toblerone. Mums!

    SvaraRadera
  4. Vad skönt med en lugn kväll i ensamhet. Spelar väl ingen roll om du satt framför datorn du vilade ju! Häftigt du ritat ditt motiv. Det blev jättegulligt.
    Kram till dig.
    Bammie

    SvaraRadera
  5. ÅÅÅH, vilken söt tjej på kortet! Säger som Molle! SATSA PÅ ATT RITA STÄMPLAR!!!! Du är ju jätteduktig!
    Vill se farsdagsprojektet! SHOW US!!!
    Kram Tina

    SvaraRadera
  6. Jag håller med quiet time på kvällen är inte alls samma som på morgonen! Vi försöker faktiskt turas om att ha sovmorogn, jag och gubben alltså. Isabel vill inte alls vara med.

    Din lilla flicka är helt underbar, om du gör stämplar av henne tänker jag bli din första kund!

    Och du, Tack för att du förgyllde min morgon och min blogg. Jag skrattade så jag grät åt ditt inlägg.

    SvaraRadera