Helrenoverad

Tänkte bara berätta att jag nu är så gott som ny. Har fått en helrenovering av doktor Ahlgren d.y. som lyssnat på mitt hjärta och mitt ben, dragit ut båda mina framtänder, tittat i öron och hals, kollat reflexerna och gett mig två sprutor. En väldigt sympatisk doktor, fast jag är lite oroad över hur jag ser ut nu när båda framtänderna är borta ;-) Doktorn sade dock att jag är helt frisk nu, så då får man väl vara glad :-)

Jag kan också meddela att jag igår besökte två affärer, varav den ena var skoaffären där två gossar skulle ha nya vinterstövlar, samt Mc Donalds, ensam tillsammans med mina tre grabbar utan att vare sig tappa tålamodet, bli irriterad, frustrerad, ledsen, arg eller ens måttligt upprörd en enda gång ;-) De enda känslorna som infann sig var glädje, tålamod och tillfredställelse.

I´m amazed och tacksam, för det hör inte till vanligheterna att jag klarar av den bedriften när jag ska ut med alla tre på en gång. Kanske börjar de bli stora, jag mer tålmodig eller så hade vi helt enkelt alla en bra dag - samtidigt :-)
Jag kan ta emot applåderna och gratulationerna nu tack!!! ;-)

(Det känns ju ganska hemskt att man kan vara nöjd med att inte tappa tålamodet en enda gång, men det är faktiskt inte så lätt att gå i affärer med tre killar under sju år som inte gillar att shoppa. Iallafall inte för mig. Alla andra supermammor klarar det säkert galant varje dag. Jag är iallafall glad att både jag och barnen lyckades vara tålmodiga, även om jag måste skämmas samtidigt för att jag inte klarar det jämt... )

Och nu... tararammm... ska jag städa! Oooo...så roooligt :-)

8 kommentarer:

  1. Blev lite oroad först när jag hörde att doktorn dragit ut båda framtänderna, men huvudsaken är ju att du är frisk;)

    Här behövs också städas idag, hur kul är det på en skala. Och även när man har städat så ser det skitigt ut pga av renoveringen som pågår...ja, du vet ju hur det är:)

    Att gå i affärer med tre pojkar det är imponerande, att gå med två tycker jag kan räcka...
    You go girl. Du är världens bästa mamma:)

    Kramar om

    SvaraRadera
  2. Du skriver verkligen underbart!

    Det är väl underbart när man får känna på att allt funkar, det är ju inte ofta det händer, åtminstone inte i min värld.

    Här städades det igår och varje gång önskar jag att jag hade en städtant.

    Ha en underbar allhelgonahelg hos din mamma!

    Kramisar Molle

    SvaraRadera
  3. Hej E

    Har du varit inne och röstat på mig och mina tryck? Gå in på http://capdesign.idg.se/tshirt och rösta på nummer 13 eller 14 (helst 13) En e-postadress per man, kör Martins också.... Tack

    Peace
    /T

    SvaraRadera
  4. Vet du...nu var det din tur att vara supermamma! Inte dåligt att shoppa med tre barn!!!
    Vad härligt att du mår bra och är frisk!
    Jag måste tacka DIG för att nu har jag fått ett projekt som snurrar i huvudet och det är såååå kul! Funderar och funderar...det kommer nog att ta sin tid innan jag vet precis hur jag vill ha det (i scraprummet")..Är inne OFTA och kikar på ditt!
    Kram Tina

    SvaraRadera
  5. Visst är det underbart när man är ute med barnen och allt bara flyter.
    Har jag missat något, vad har du gjort? Varför har du dragit ur dina tänder? Har du stifttänder istället eller vad... Jag känner mig förvirrad, ur balans, räta ut mina frågetecken!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Du kan lugna dig nu! Jag har alla tänder kvar! Det är bara min yngste son, alias Doktor Ahlgren d.y., som lekte doktor i fredags. Jag var hans patient och han gjorde diverse konstiga undersökningar på mig, som att "dra ut" båda framtänderna, lyssna på mitt smalben med stetoskop och annat mysko... ;-)
    Fast nu har tänderna växt ut igen ;-)

    Han har helt snöat in på det här med rollekar nu, vi ska leka hela tiden han och jag. Igår skulle jag ligga på golvet och sova, så kom han och sjöng ja må hon leva och gav mig presenter :-)
    Sötisen!

    SvaraRadera
  7. Du ÄR en supermamma enligt mig. Jag tappar tålamodet i affären som ligger 2 minuter från ytterdörren om jag har Isabel med.

    Stora applåder!!!

    SvaraRadera
  8. Å förresten... jag tycker du kanske ska skicka doktorn på utbildning eller byta doktor.

    SvaraRadera