The new and improved me


Jag har ju glömt... jag har uppgraderat mig! :-) Alltså, jag har köpt nya glasögon!
Det är ingen lätt uppgift om man är mig, det ska alla veta. Jag är ju den med mest beslutsångest i hela Sverige. Ja, eller iallafall i Västsverige, så har jag inte överdrivit.

Att då gå från en hel glasögonaffär, ner till åtta par, ner till ETT par glasögon, det är inte mer eller mindre än en bedrift!! Jag är riktigt stolt över mig själv!

Dessutom!!!! OBSERVERA!!! så valde jag INTE dem som alla andra tyckte jag skulle ta, vilka visserligen var snygga men inte kändes riktigt "jag". Alla som känner mig vet att jag annars är väldigt mån om att göra alla andra till lags. T.o.m så att jag kanske väljer ett par glasögon för att alla andra tyckte att de var snyggast på mig, men inte jag. (Man litar väl på sina medmänniskor ;-) )

Men nu gjorde jag faktiskt inte det. Jag valde själv och litade på mig själv och jag är STOLT!! Och känner mig nästan lite rebellisk ;-) (Snacka om hämmad människa ;-) )

Well,nog om det.
Bara ett litet tillägg så här på slutet angående barn som kommer bort i affärer och LOOOOVAR dyrt och heligt att aldrig göra om det.
Lita inte på dem! De gör det igen!! Idag gör de det!
Och de gömmer sig bakom annat godis.
Och de tar den största chokladtomten de kan hitta och knaprar på.
Och de säger inte ett pip.
Och gömmer sig så väl att bara liiiite tröja tittar fram.
Fastän de fått tillsägelser och lovat en sekund innan de gick in i affären att de inte skulle gömma sig.
Och fastän inga storebröder var med och kunde distrahera.
Vi ska nog inte ha några fler utflykter till ICA, Elia och jag. Iallafall inte denna veckan... och nästa... och nästa... Möjligtvis efter jul, eller när han fyllt femton.

Någon som vill köpa en chokladtomte förresten? Bara lite gnagt på luvan... och halva ansiktet...

9 kommentarer:

  1. Ursnygga brillor!!!!Du passar verkligen jättebra i dem!!

    Du får nog vänta tills Elia är femton*ler*

    Säljer du chokladtomten till REApris? Två kronor bjudet!

    Ha en underbar kväll!

    Vi syns väl på lördag?

    Kramisar Molle

    SvaraRadera
  2. Wow, vilken snygg brud som tittade på mig när jag öppnade din blogg.
    Vrålsnygga glasögon!!
    Syns på lördag!!
    Kramar om

    SvaraRadera
  3. Grattis till ett snyggt val av brillor.
    Kram Bammie

    SvaraRadera
  4. Men gumman så otroligt bra val DU har gjort, allt klär en skönhet men dessa var kanon!!!
    Ni får prova Coop, det kanske är något visst med bra gömställen på ICA...

    SvaraRadera
  5. Snygga brillor!
    Bra val.
    Jag hatar att köpa nya bågar, jag väntar in i det längsta, men å andra sidan använder jag ju bara brillorna i nödfall. Typ när ungarna delat med sig av en läskigt förkylning eller ögoninflammation.

    Det där med att försvinna i affären. Hmm dilemma...
    Jag håller mina två extremt kort i affärer. typ en meters radie runt mig är vad som tillåts. På Maxi får de åka i kundvagnen, jag struntar i max 15kg... Vill de hellre ha två vildingar lös på Maxi så säg bara till... Jag bara hör högtalar rösten eka i mitt huvud:
    "Kan mamma eller Pappa komma till receptionen. Bill och Bull väntar. Det går bra att lösa ut dem efter deras raid i tårtdisken..."
    Nej tack...

    SvaraRadera
  6. ååå du är ju så fin! Jättesnygga glasögon, bra val. Hur såg de andra ut? ;) Nä, jag bara skojjar.

    O men stackars Elia, menar du att du inte låter ditt barn äta tomtar i affären? Min dotter får alltid äta vindruvor och det är väl samma sak? *viskar* får o får, hon ger sig själv lov fort som attan....

    Tack för dagens skratt igen...

    SvaraRadera
  7. Kolla kolla! Sicken brutta! Du är jätteläcker i dem!!!
    Syns om några dagar!!!
    Kram Tina

    SvaraRadera
  8. Snyggt val du blev jättefin i dom.
    Du får sätta på Elia en sele som du kan sätta fast i kundvagnen.

    Ha en så bra dag det bara går under denna grå och drypande yllefilt som hänger över oss.
    KRAM

    SvaraRadera
  9. Schnyggt!!
    Som man brukar säga i mina kretsar =)
    Både brillorna men också håret.... Det var ljusare på förra bilden =)
    Man kan säga att det blev ett bra resultat, även om det förra inte heller var så pjåkigt!

    Elia, han är en smart kille han... Använder sig av "men alla barn gör så". För det gåller ju att nyttja detta vid rätt ställen ;-)

    Kul att du vet vad Elida är förresten!
    tjao

    SvaraRadera