Måndag igen...

Jag fattar inte hur veckorna bär sig åt för att gå så fort. Nu är det redan måndag igen och höstlovet är över för denna gången. Men innan jag vet ordet av så är det väl dags igen ;-)

Denna veckan har Martin en prao med sig på jobbet och han sade till praokillen att han skulle hämta honom klockan sex i morse!! :-) :-) Behöver jag säga att han ångrade det uttalandet lite :-) Ni som inte känner min man förstår kanske inte varför men han är nämligen den mest morgontrötta människan i världshistorien. Så att lova att vara färdig att åka, eller rättare sagt vara nere i Horred klockan sex i morse, he he, det var vågat av honom !

But... he did it (efter lite brutal väckning från sin fru) och jag är jätteglad, för tidig start på dagen betyder också tidig hemkomst!! och det är vi inte vana vid här. I vanliga fall åker han ju strax innan sju och kommer hem runt sju, men med prao kan man inte jobba över!!! Det blir lyxvecka för oss denna veckan :-) Kanske jag kan ordna prao åt honom VARJE vecka?!

I fredags kom min svajndyra embossingvärmarmackapär hem till mej med posten, (eftersom jag inte hann avbeställa den när jag hittat en mucho billigare :-( ) så jag hoppas hinna prova den nu, inom den närmaste framtiden. Men först har jag ett annat kortprojekt att färdigtälla, till en alldeles speciellt trevlig person ;-)
Sen kanske det kan bli stämplade kort till mamma och moster, som båda fyller år inom en snar framtid. Men när jag tänker efter så har jag kanske bara julstämplar... jag är ju inte så "upphandlad" på denna hobby än ;-)

Jaha, då måste jag kanske handla stämplar först?! väldigt vad man måste köpa hela tiden ;-) kanske bör jag hålla mig till scrappade kort?! Fast nu har jag ju å andra sidan en embossmockajox och vad ska jag göra med den om jag inte har några stämplar?! Ge den till maken i julklapp kanske och låtsas att det är en värmepistol som han kan ha på jobbet?!
Igår försökte jag lura i honom att det var en ögonbrynsfön, men han gick inte på den... förstår inte varför?

Nej, det är nog bäst jag behåller den själv, fönar mina egna ögonbryn och... köper lite fler stämplar. Kachinggg!!! (det var bara ytterligare några hundringar som rök :-) )

4 kommentarer:

  1. Välkommen till kortträsket. Har man väl börjat finns det ingen återvändo;)
    Jag bara älskar hÄnglar & stÄnglar, Magnolias och Penny Blacks stämplar.
    Jobbigt när det är så mycket man tycker om och bara måste ha...
    Stor kram från mig

    SvaraRadera
  2. Känner oxå habegäret hela tiden. Kan inte förstå varför???

    Det finns många träsk att hamna i. Vågar inte ens tänka tanken på att börja med smycken, skulle säkert vara otroligt kul det med.

    Den med ögonbrynsfön var bra*ler*

    Ha en härlig dag!

    Kramisar Molle

    SvaraRadera
  3. Nä, stämpelträsket har jag lämnat för ett bra tag sedan...känner inget sug att återvända dit...hm..skall nog se till att kränga av en del på tradera tror jag...så jag kan köpa scrapgrejjer och pärlor istället!!!
    Kram Tina

    SvaraRadera
  4. Spisplattan är utan tvekan mucho billigare... men inte så rolig. Köp du fler stämplar, eller önska till jul vet jag!

    Jag vill i alla fall se vad du åstadkommer.

    Förresten, jag trodde jag var ensam om att bara se min sambo nattetid. Han åker visserligen senare än din men kommer alltid hem vid åttasnåret.

    SvaraRadera