TV

Vad är det med tv nu för tiden egentligen? Eller kanske, vad är det med tvprograms-planerarna nu för tiden?

Mig veterligen har veckan sju dagar. Sju bra dagar som man kan sprida ut de braiga tv programmen på så det blir lite lagom att titta på varje dag. Gör tv det? Nej! Såklart inte! De måste prompt trycka ihop alla bra program samtidigt. Alla kanaler, samma dag, samma tid eller överlappande.

Man kan ju undra vad syftet är. Att få oss att hålla på med annat än att titta på tv de sex resterande dagarna kanske?! En god tanke förstås. Att ge mig tid att scrappa istället för att sitta framför dumburken. Men ändå lite korkat tänkt av planerarna om de vill att jag ska titta bara på just deras kanal.

Världsligt problem, jag vet. Och det är säkert bara jag som har en sådan udda programsmak att jag upplever det såhär. Men man kan väl ändå få undra, och fundera, och reta sig lite. Fast bara en liten stund...

2 kommentarer:

  1. Förstår precis hur du menar!
    Tisdagar är verkligen "kör ihop alla bra TV-program på en och samma gång" dag.

    Ikväll skall jag och Therese scrappa och då behöver man ju inte bry sig om TV:n . Skönt!

    Kramisar Molle

    SvaraRadera
  2. Håller helt med dig, vad är det frågan om...
    Kram

    SvaraRadera