Gladpost



I brevlådan idag låg det INGA räkningar för omväxlings skull, utan riktig gladpost i form utav ett uuunderbart vackert och uppmuntrande kort från en uuuunderbar Zara! Tack ska du ha vännen. Jag blev alldeles varm i hela magen :-) Du ska veta att det betydde jättemycket för mig!


Är så glad för alla underbara vänner jag fått genom scrappingen. Tycker om er allihop SÅ mycket!


Uppmuntran nummer två idag var att en av mina lo:er som jag hade gjort efter SWE´s skissutmaning hamnade på deras blogg. Totalt överraskande och roligt! Det var den här...


...som jag faktiskt fick gjort i helgen, efter allt kalasande. Det är jag och Aron när han är...få se... ett halvår gammal ungefär. Vi är på vårutflykt till Varberg och ska äta glass i Societetsparken. Tänk, det är redan 6½ år sedan. Tiden flyger verkligen iväg!

Efter dessa härliga och välbehövliga uppmuntringar så spelar det inte längre så stor roll att natten var som den där dikten av Viktor Rydberg. "Regnet smattrar på taken, endast mamman är vaken..." Eller var det något med en tomte och snö? ;-) Fast här var det mamman som mest sprang omkring hela natten till behövande barn både här och där.

Kissningar, vällingar och omnattningar om vartannat hela natten. Jag minns att jag, när jag var uppe och gjorde välling klockan halv fem, undrade om jag över huvud taget skulle få sova något. Det fick jag tillslut. LITE! och med alla barnen i min säng. Trångt och inte så skönt för min onda rygg som jag tillskansat mig när jag satt och sorterade plock till adventskalenderswappen igårkväll. Visserligen helt självförvållat men inte desto mindre oskönt och inte blev det bättre efter trängselsovningen heller precis :-)

Men som sagt, det känns ganska obetydligt just nu. Bara det inte blir samma visa i dag igen. Herr tomten får gärna vara vaken utan mig i natt. Fast det får gärna låta bli att snöa....

8 kommentarer:

  1. Håller tummarna hårt för att du får sova i natt.
    Man är inte människa när man inte får sova.
    Vilket jättefint kort du fick av Zara.
    Layouten är supersnygg!!
    Kramar om

    SvaraRadera
  2. Hej!!!
    Jag har vart inne på din sida förr men inte kommit mig för att skriva någon kommentar, men jag blev så inspirerad sist att jag gick o köpte mig ett fotoalbum som nu tillsammans med kort är fullt med massa urklipp o scrap eller vad ni proffs kallar det! Tack för det! Dina saker är verkligen helt underbara. Sen hoppas jag att julklappsinköpen får bli till en glädje för dig, det kan ju vara så fantastiskt att planera köpa o slå in!! God afton/ Johannax

    SvaraRadera
  3. Här är en till som oxå hoppas att du får mer sömn inatt.

    Underbar layout.

    Skall snart oxå börja fixa till swappen. Kommer förmodligen att vara ute i sista sekunden som vanligt.

    Underbart kort du fick av Zara!

    Sov så gott!!

    kramisar Molle

    SvaraRadera
  4. Håller tummarna att barnen sover som stockar så att deras ömma moder får sin skönhetssömn!
    GRATTIS till publiceringen i SWE-scrapbook! Layouten är jättefin! Åh, vad gulligt av Zara att skicka ett kort till dig när du som bäst behövde en kram!
    KRAM på dig! //tina

    SvaraRadera
  5. Jaa, förstår inte så mkt av det nya fack språket som införs mer o mer i denna blogg!;) Men Sömnlösa nätter vet ja precis vad det är! Eller, inte sömnlösa men knöiga om du förstår. Man vaknar på morgonen o undrar... har jag sovit någonting i natt eller inte?!Annars e allt väl. Här vill det inte heller sluta regna det droppar eller öser ner konstant. Carl philip har konstaterat att nu , mamma e hösten här på riktigt , men när kommer vintern då? Frågor frågor..
    Ha d gött vi höres o synes Kram på er alla/ Malin

    SvaraRadera
  6. Kul att du blev glad!
    Grattis till visningen på swescrap.
    Hoppas att natten har varit mycket bättre så du fått sva!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Å jag som bara har ett barn men ändå känner jag igen det där med trånga sängar och ingen nattsömn. På något sätt vänjer man sig ändå vid att vara vaken stora delar av natten och att aldrig få sova en hel natt.
    Sist jag var på konferens vaknade jag i ett tyst hotellrum av att det var tyst och att jag hade hela sängen för mig själv. Är det inte Isabel som håller mig vaken så gör hennes pappa det genom att snarka...
    Jättefint kort du fick av Zara och den där lon är en av mina absoluta favoriter just nu.

    SvaraRadera
  8. Grattis!
    Va kul att du fick denna äran, tycker egentligen inte att det är så konstigt för den är så fin din layout. Visst är våran Zara gullig! fick ett kort från henne på min födelsedag så jag vet hur denna varma känslan i magen känns.
    Ha det gott, önskar dig en skön dag. KRAM

    SvaraRadera