Lätt panik och lite "gnäll"

Varför hinner alla andra men inte jag? Det känns som om jag aldrig hinner skapa, scrappa eller pyssla. Det enda pysselrelaterade jag kommer i närheten av är när jag dammsuger arbetsrummet eller sorterar räkningar vid "tråkskrivbordet" jämte mitt trevliga bord.
Vet inte om det är för att tiden helt enkelt inte räcker till eller för att jag är typ halvapatisk och inte orkar med mer än det jag verkligen MÅSTE. Kanske en kombo av båda.

Det sjuka är att jag verkligen LÄNGTAR efter att få skapa. Men efter fullproppade dagar med högljudda barn, fullproppade kvällar med högljudda barn som inte vill lägga sig och en man som jobbar länge och sedan när han äntligen kommer hem jobbar halva natten på vår tvättstuga (han är sååå flitig och duktig!!!), så orkar jag bara inte mera. Och orkar jag , så blir det oftast nåt sånt där måsteprojekt i hast och halvpanik. Som inbjudningskorten till Arons barnkalas igår kväll klockan halv elva...

Kanske borde jag också, som "bara" är hemma hela dagarna ha hur mycket tid som helst. Men det har jag inte!! Eller så har jag det fast jag är för dum för att fatta det och för dålig på att utnyttja den. (Eller så har jag just nu bara mindervärdeskomplex för att jag inte har något "riktigt" jobb enligt resten av världen?!) Fast med två pojkar som ska skjutsas och hämtas varje dag för att vi inte har skolskjuts och valt friskola, och med en pojke hemma hela dagen och tre pojkar som är hemma hela eftermiddagarna och inte är på fritids så blir det... mycket körande, mycket stökande, mycket leksaker överallt, mycket matlagning, mycket tvätt, mycket städning, mycket... ja jag vet inte...

Allt det där är säkert bara en dålig ursäkt och jag är säkert bara ostrukturerad och omotiverad och hinner kanske bara med hälften av vad jag borde. Men så är det iallafall. Och jag längtar efter pyssel och tid, eller ork att känna att jag har tiden som jag kanske har fast jag inte tror att jag har den... (och en hjärna som klarar av att läsa den där sista meningen ;-) )

8 kommentarer:

  1. Hi,hi,hi..förlåt igen..men du har verkligen skrivandets gåva!! Sitter bara och ler och känner igen mig...(lite). Vera är ju så liten än och Emil är på dagis så då har jag lite tid över till annat. Men jag får knappt skapat nåt ändå.. Sitter bara vid datorn och kolla in vad alla andra har skapat för nåt fint... Men när ni är klara med tvättstugan så får du säga till gubben att du behöver en em, kväll då du är ostörd och bara får lov att vara kreativ och strunta i allt annat!
    Kram Tina

    SvaraRadera
  2. Känner oxå igen mig. När jag är hemmar på fredagar så tycker jag att jag borde ha tid att scrappa lite, men icke sa nicke. Det ska städas, tvättas, gå till lekparken, tandläkaren och andra sådana besök som helst ska bokas in på min lediga dag.
    Sen på kvällarna är jag som du, helt förbi av trötthet så det blir inte mycket scrappande då heller. Det som håller mitt scrappande igång är de kvällar då jag och Malin scrappar ihop. Det brukar bli en gång i veckan och de kvällarna är helt underbara. Bara sitta och snacka lite strunt och scrappa:)
    Du får mer än gärna göra oss sällskap under dessa kvällar:) Kanske nästa vecka?
    Kramar om

    SvaraRadera
  3. vilket fint kort det va på dig på thereses hemsida! tycker allt att du låter lite nere..du som är så duktig! tänk när pojkarna blir större då är ni kanske alltid ensamma när dom är ute och raggar tjejer. vilket är bäst?..ha en mysig dag!

    SvaraRadera
  4. hmmm... duktig... ja det är väl det alla tror kanske?!

    och... inget är väl bäst... Jag menar inte att jag alltid vill vara ensam. Men egentid är något väldigt lågprioriterat här. Inte bara för mig, utan för Martin också. Fast det kanske är svårt att förstå att det verkligen ÄR så när man har egentid JÄMT nästan ;-) Önskar bara att det kunde få vara lite lagom åt båda hållen någon gång.

    SvaraRadera
  5. Känner igen mig precis i allt du skriver. Känner igen mig nu när jag jobbar heltid och när jag var hemma hela dagen med ETT barn. Tid? Var hittar man det??

    SvaraRadera
  6. Gumman du hinner ju inte för att du har en miljon järn i elden och är så grym på att engagera dig överallt. Dessutom jobbar ju M så mycket och du sköter TRE POJKAR, hem, hushåll och allt. Jag hoppas verkligen att M vet vilken guldklimp du är dessutom är du ju min idol och idolyrkan tar ju på krafterna!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Tycker inte att det är så konstigt att du inte orkar eller hinner med allt du vill göra. Du har ju 3 barn som alla vill ha sin bit.
    Om det nu kan vara någon tröst så kommer det en tid när även du hinner med. Men jag förstår det är ju nu du vill.
    KRAM

    SvaraRadera
  8. Va glad att du har en hobby!!!
    Och massor med prylar hemma till hobbyn!!!! Det finns andra (ingen nämnd eller klämd)som bara glor på tv när "fritiden"slår in mellan 20 o 22!
    Hur givande e det på en skala? Har inte haft "egentid" sen man var 181/2.Just keep going & don´t mess with my pregnant sister!!!

    SvaraRadera