Är ni uppmärksamma

...så kanske ni märker att jag iallafall bytt typsnitt i Bloggen. Provade att byta hela layouten igårkväll men när jag sedan skulle ändra färger så gick inte ALLA att byta, bara en del. Jo, det går säkert, om man kan HTML, men vitsen var ju att man inte skulle behöva kunna det. Så jag lade iallafall ner. Det blev inte så snyggt med vitt och rosa och så en grön bakgrund som jag inte kunde ta bort och illgröna pilar som jag inte heller kunde byta färg på... ;-) Jag får väl hålla mig till det gamla vanliga tills jag blir HTML proffs. I evigheten eller så...

En spännande dag (not!) väntar med... FÖNSTERPUTSNING! Finns det något tråkigare? Svar nej, och just därför är det så otroligt nödvändigt här, just nu. Jag vågar inte ens säga hur länge sedan det var jag putsade något fönster i detta hus för då blir jag väl lynchad av Svenska husmödrars riksförbund eller något liknande.

Vi kan ju säga det såhär lite fint, att sent på em. om solen ligger lågt och skiner på vissa fönster, så kan man tro att det är smogg utomhus på Kronogården... och det var INTE ett dugg överdrivet, jag lovar. Så det är väl bara att skrida till verket, tråkigt eller ej, för annars tror vi väl snart att vi blivit insnöade...

8 kommentarer:

  1. God morgon

    Här finns det oxå fönster som behöver blir putsade och jag är rätt säker på att jag vinner när det gäller att tvätta fönster sällan;) Säger du när du gjorde det sist så säger jag när jag gjorde det sist *skratt*.
    Skickar massor av kramar till dig!

    SvaraRadera
  2. Hi,hi,hi...du är för härlig! Vet du..min gubbe var ute och tvättade fasaden med högtrycken och passade på att ta fönstrena oxå...det gick skitfort med högtrycken och rent bidde det. Så nu slipper jag utsidan iallafall och alla spröjs! Tänk vilken skön känsla som sprids i kroppen när du är klar med fönstrena! Då är du värd lite scraptid tycker jag!
    Kram Tina

    SvaraRadera
  3. Jag avskyr att tvätta fönster, jag gör det helt enkelt endast om det inte finns någon annan utväg...
    Kram

    SvaraRadera
  4. Men putsa fönster e väll kul!!!?? Tycker jag i alla fall! / d

    SvaraRadera
  5. du är välkommen hit och putsa då sis... jag kanske ska hålla mig tills du kommer hem?! ;-)

    Och Zara... det finns ingen annan utväg här... jag har redan smitit undan förmiddagen genom att åka och handla "nödvändiga" saker till Arons kalas, men nu är det no mercy som gäller...

    SvaraRadera
  6. och Therese... jag vågar inte säga, för jag skäms... det är typ hundra år sedan...(plus eller minus nåt år eller så...)

    SvaraRadera
  7. Här är ytterligare en med en medfödd "otalang" att tvätta fönster!*ler*
    Som tur är gillar min man inte mina randiga varianter av fönster så han fixar detta för det mesta.

    Hoppas att du ser ut nu då!

    Kramisar Molle

    SvaraRadera
  8. Fick du tvättat dina fönster?
    Det är något som jag också skulle behöva för dom är inte så rena nu när det blåst upp så mycket saltvatten på dom. Det går bra så länge inte solen lyser på dom för då ser man inte ut.Kanske också skulle ta mig i kragen och göra detta.Men det finns ju så mycket annat roligt som man vill göra.
    Ha en bra dag. KRAM

    SvaraRadera