Säg Hej...

... till våra två nya familjemedlemmar. Systrarna Asta och Svea. Eller egentligen är det käre grannbroderns nya familjemedlemmar, men eftersom han bor bara fyra steg från vår ytterdörr och Asta bara vill yla när han ska sova (på dagen, eftersom han jobbar natt) så har dom mest varit inne hos oss ännu. Det kommar väl att bli så att de springer mellan husen eftersom det är så illans nära, och vi har inte precis något emot att de är här :-)

De är riktiga sötnosar. Och riktiga fegisar. Och riktiga ylisar. De jamar inte sådär lite tyst och lagom utan det är riktiga YYYYL ;-) Mest Asta, men Svea kan minsann om hon vill hon också. Det är väl för att de är lite förvirrade och saknar mamma och syrran kanske, så vi får väl härda ut och försöka få dem att känna sig hemmastadda. Vi gör vårt bästa... när vi kan hitta dem! De är rätt bra på att gömma sig. Men sen efter ett tag börjar någon av dem yla och då är de ju förstås avslöjade. Med de röstresurserna som damerna har är de inte precis svårlokaliserade :-)

MJAU och YYYL!!! nu ska jag försöka gosa med gaphalsarna, om jag får tag på dem. Annars får jag väl se om jag kan vara min man behjälplig vid tvättställsmonteringen. Snart är det fääärdigt... (och det blir såååå snyggt!)

8 kommentarer:

  1. VA!!??? Har ni skaffat katter utan att förtälja denna nyhet för mej???!!!! HALLÅ ELLER!!!! Tur för er att ni nyss har skaffat dem så att jag hinner få träffa dem innan de blir stora! Om 1...2...3...11 dagar får jag åka hem, UNDERBART! Jag ska föressten klippa mig den 15, jag behöver visa dej bilder och få lite råd...
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Åh, vilka söta små kissar. Vet inte om jag hade gillat ylandet bara.

    Härligt att badrummet snart är färdig! Vill se fler bilder!

    Ha en bra lördag!

    Kramisar Molle

    SvaraRadera
  3. Åhhhh vad söta de är!!!
    Hur gamla är de? Katthonor ylar ju gärna när de löper (om det heter löper med katter, hmm..). Innan våra katter steriliserades så var det hopplöst, de ylade som sjutton...
    Ha en härlig lördag!!! Skönt att det slutade regna.
    Kramar om

    SvaraRadera
  4. Therese: Jag tror de är fyra månader ungefär. Kan de "löpa" då?! Eller så saknar de sin mamma, de har ju varit med henne ända tills nu och jag tror till och med att de diade henne fortfarande ibland, så då är det kanske inte konstigt om de längtar?!

    SvaraRadera
  5. Vilka små sötnosar!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Jaha!!
    Då fick väl detta bli avgörande för Ebbas jul kan jag tro.
    Hon får väl ta in på "Hotell Ehlins" i Trångtä om där finns en ledig plats!?
    Voff, voff från Ebba.(kram farmor)

    SvaraRadera
  7. Ååååå...
    Smälter i kubik.
    Sådana sötisar.

    Har en hemma som också ylade ganska bra när hon var liten.
    Trodde i min enflad att katter sa MJAU, tills Maja flyttade in hos oss.
    Hon ylar, skriker, kuttrar, morrar och pratar mest för jämnan den katten. Mest fulla i skratt blir vi när hon blir intvingad i kattburen för då låter det som om hon säger : OjOjOj!
    Hejdlöst roligt.

    Men det värsta ylandet lugnar ner sig när de skaffat en vettig dygnsrytm.

    SvaraRadera
  8. Åh, vilka sötnosar!!! Underbart foto!
    kram Tina

    SvaraRadera