Men så sjukt (host, host)...

... tråkigt det är att vara sjuk. Fortfararande feber... dag 6... Har bestämt mig för att försöka överleva utan ipren idag för att se hur jag verkligen mår, egentligen. Annars kör jag ju bara på som vanligt och det kanske inte är så smart?! Borde väl vila. Måste vila! Men...
Nån som märkt hur svårt det är att vila när man har tre barn, en man, katter, pysseldag, julkort att göra ett badrum som ska bli klart och en vecka kvar till jul??

Men just nu!!! Jag vill inte just nu! Nä... jag har så mycket som ska göras ju... vägrar äta köpebröd på julafton! Måste baka...nångång... när jag orkar.
Hoppas det blir innan söndag.

7 kommentarer:

  1. stackars stackars syster yster!

    SvaraRadera
  2. Hoppas du kryar på dig snart

    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Men gumman är du fortfarande sjuk... inte bra... Men du ni äter ju aldrig köpebröd så om ni gör det på jul blir det ju rena festen... så var det när vi var små, när vi fick köpt päronsaft var vi i himlen annars fick man ju bara hemmagjord svartvinbärssaft...otacksamma ungar!
    Krya på dig vännen!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vad fint du fått det i din trädgård!!!
    Lova nu att vila vännen så att du är bättre på jul.
    Många varma kramar

    SvaraRadera
  5. Zara: Ha! vi är ju köpebrödsbagarnas bästaste bästaste kunder. De skulle förlöra miljoner om jag fick mer ork och energi så jag orkade baka ;-)

    SvaraRadera
  6. Men inte är du sjuk än???? Kanske dags att uppsöka doktorn??? Eller alternativt strunta i julbak, kort, pysseldag OCH låta pappan ta hand om barnen ett slag så att du får vila och bli frisk???

    -moma-

    SvaraRadera
  7. Moma:
    Doktorn, mjnäää... dom kommer att säga såhär..."Det är ju höst nu, och man ksn ju vara lite trött... det är nog ett virus..." Så säger de alltid vad för problem man än har, så det känns liksom meningslöst att gå dit längre...
    Men ärligt så tror jag att det är Influensa för det känns precis som det. Hosta, feber, värk... Det var femton år sedan jag hade det sist men jag fick en riktig deja vu´ om hur det var. Det var såhär!!! :-) som det är nu!! Fast nu borde jag väl snart bli bra hoppas jag!
    Men det där pappaförslaget lät ju inte så dumt ;-)

    SvaraRadera