Nystart

Idag kände jag att det fick vara nog. Nu har det blivit så mycket gnäll på sistone och jag vill inte ha en gnällblogg utan en gladblogg. Så...ut med gnället, skället, suret och in med positivismen och solskenet.

Hur lyckades jag med denna känslosvängning. Ingen aning? och jag har ingen aning om hur länge den varar ;-), men jag satte mig på verandan för lite ljusterapi och drack en kopp te. Det kanske var det som gjorde det?!

Sen uppmärksammade jag i min banner att det skulle vara lite scrap, kort och pyssel här inne också. Alldeles för lite av sådant!!! What a blogger som inte håller sina löften. Måste försöka ändra på det också. Och så MÅSTE jag städa. Har varit ute i trädgården hela veckan så om det blivit fint där ute har det blivit i ungefär motsvarande grad fult här inne.

Oj, nu lovar jag runt märker jag. Kanske bäst att inte ta i FÖR mycket, då kanske jag stupar direkt innan jag ens hinner börja med gladdagen och gladlivet.

Men imorgon blir det iallafall en gladdag på Scrapbutiken. Hoppas jag får något scrappat också och inte bara sitter där och är glad. Är inte säker på hur scrapeffektiv jag är i större sällskap. Ja, ja vilket världsligt probleeeeem...det räcker väl att sitta där å va glad om jag nu inte skulle få nåt gjort.

Hepp, hopp, nu ska jag inte sega mer utan gladeligt och med positivismens flagga vajande högt över mitt huvud gå och greppa min vän dammsugaren och dra honom (eller är det en hon? Nej, det får nog vara en han för lite mer rättvisare städfördelning här i hemmet) runt i en gladelig städvals. Kan ni tänka er något muntrare en fredag i april?! Knappast ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar