Secondhand fynd

I förrgår var min vän Anna och jag och fyndade på Second hand. Det är alltid roligt att botanisera bland gamla grejer och se om man kan hitta något "oumbärligt". Naturligtvis gjorde jag det denna gången också ;-) och förutom alla skatterna här nedan så spanade jag in ett underbart skåp som jag just nu håller på att bearbeta maken om att åka och hämta på lördag. (Förhoppningsvis finns det kvar då...) Han kan ju knappast neka. Jag menar, om han får välja mellan ett skåp från IKEA som kostar nästan 4000 och detta för 350 och båda behöver en vitstrykning... Man får ju vara lite ekonomiskt sinnad eller?!

Här är hela fyndhögen. Detta kammade jag ihop för 115 kronor.


Underbar gammal mandelkvarn. Vi hade en sådan när jag var liten, fast en ljusblå, så jag blev såklart jättenostalgisk. Och när nostalgi inte kostar mer än 20 kr så måste man ju slå till...


Kaksprits! Inte för att jag brukar spritsa såvärst många kakor om året, men det är ju trevligt att bara öppna lådan och få vila sina ögon på denna trevliga tingest.


Ett vackert gammalt lakan som jag tänkt göra en gardin av till vårt sovrum. Det roligaste är att monogrammet är min mans initialer. Klart jag var tvungen att köpa...


Gamla kakformar. Förutom att baka mandelmusslor i dem - som ju är SÅ gott - så är de mycket trevliga att sätta små värmeljus i. De kommer nog först och främst att bli använda till detta.


Naturligtvis hittade jag lite glasgrejer också. Gamla burkar kan man ju inte få för många av. Det är ju så trevligt att få ta sylt ur en sådan istället för de tråkiga ICAburkarna. Och en liten skål...tja, alltid är den väl bra till något.


Love it!! En gammal mjölsikt. Ögonfägring av högsta klass!


Och såhär blev det på köksbordet sedan adventsljusen fick vinka adjö. Eller ja, ett blev återvunnet och fick ny plats i den loppisfyndade glaslyktan. Kakformarna kom också till användning genast som ni kan se. Inga dåliga köp här inte.

12 kommentarer:

  1. åhhhh! Vad fina kort. Tänk vad fina saker du hittade. Ska bli kul att se vad du placerar dem. Vad fint det blev på brickan. Nu har jag knåpat ihop en lampskärm och trollat ihop en fin lampfot. kika in och kolla.
    Kraaaaaaaaaam Anna

    SvaraRadera
  2. ..hoppas att du får tag på skänken. Godnatt!
    Anna

    SvaraRadera
  3. Oj vad mycket fint du har fyndat :) Visst är det roligt med loppisrundor - man vet aldrig vad man springer på! Hoppas du får ditt skåp också ;)

    Kul att hitta en ny fin blogg att besöka!

    Önskar dig en jättefin helg!

    Kram Jes

    SvaraRadera
  4. Wow vad mkt fina saker du har fyndat!!!

    Skall bli spännande att se skåpet...

    kram Tina

    SvaraRadera
  5. Vad fint du har fått det på bordet! Du får gärna komma hit och inreda mitt hem.
    Kramar om

    SvaraRadera
  6. maruchka här ..
    jag älskar åxå loppis ..kolla mina nya saker om du vill..gammal brödlåda, gammla brickor, em 50-tals termos och en gammal virkad pläd !!

    dina fynd var ju så fina ..jag väntar m spänning på bilden på skänken /skåpet ...

    SvaraRadera
  7. hej! blev det någon skänk/skåp?
    Kram Anna

    SvaraRadera
  8. blev det skåpet du hade tittat ut? Har planer att åka på loppis måndag förmiddag. Du får gärna hänga på!
    Kramisar Anna

    SvaraRadera
  9. Loppis är en favorit - går på det alldeles för sällan, man blir påmind när man läser ditt mysiga inlägg.

    Fint som snus blev det på ditt matbord!

    SvaraRadera
  10. Vilka fynd du gjort, jag är svag för gamla lakan, särskilt de med monogram! Hoppas att du får en finfin scrappardag idag!

    Mvh
    babbalalla (på allt om scraps forum)

    SvaraRadera
  11. Wow vilka fynd för liten peng!!! Lakanet var såå fint med monogrammet!! Din korglykta nedanför gillar jag, den var så mysig.
    Kram Johanna.

    SvaraRadera
  12. Tack snälla för din gulliga kommentar hos mig!!!
    Åh vad mycket fina fynd du gjort, lakanet blev ju perfekt med din mans initialer :)
    Ha en bra söndag!
    Mia

    SvaraRadera