Äntligen




I morgon är det äntligen gips av. Det ska bli skönt att äntligen kunna ta i saker igen, men samtidigt är det lite läskigt att få se hur handen verkligen ser ut. Men.... jag får väl stålsätta mig och sedan är det väl bara till att gilla läget och försöka vänja sig bäst det går. Hm...

Klippt mig har jag också äntligen fått gjort idag. Mycket välbehövligt, nu ser man ut som en människa igen ;-) Det var ju ett projekt att komma dit bara, känner mig som värsta divan med massa betjänter. En fick passa mina barn och en fick agera chaufför och skjutsa och hämta mig. Lyx!

Och... på lördag ska vi äntligen till Vrångö för en veckas semester. Mannen jobbar som en iddis för att kunna följa med, stackarn. Han kan verkligen behöva lite ledigt efter senaste tidens galna tempo. Vi önskar oss soooool, varmt hav, trevlig stuga, mycket glass, god mat, många krabbor att fiska för barnen och trevligt sällskap. Men det sistnämnda vet vi redan att vi får. 

Det ska bli så skönt att bara få komma iväg och se lite nya vyer, ladda batterierna och ta massor med foton att scrappa i vinter ;-) . Och barnen lär väl ha kul och bada vare sig det blir sol eller drivis. Men vi håller såklart tummarna för det förstnämnda. Drivis kan vi gärna vänta med.

IDAG ÄR JAG TACKSAM FÖR: Att detta är sista dagen med det numera äckligt lortiga och svettiga gipset. Att min darling till mamma klippt hela vår gräsmatta idag, vattnat mina blommor, dammsugit mitt hus och passat mina barn. Dessutom har hon säkert gjort hundra grejer till som jag inte fick med här. Love you mommy!!

4 kommentarer:

  1. Jag håller tummarna för att allt går bra imorgon när de tar bort ditt gips!!! KRAM!!!

    SvaraRadera
  2. Åhhh då är det dags att bli av med gipset idag. Underbart!! Allt kommer att gå så bra, det är jag säker på.
    Vad härligt att åka till Vrångö. Jag hoppas att vädret blir bra. Jag börjar min semester då och jag vill verkligen att detta fina väder håller i sig.
    *Kramar om*

    SvaraRadera
  3. Vad skönt att bli av med gipset!!!
    Du kommer nog att tycka att det blir bra för du har ju berättat att du alltid gömde ditt finger.
    Om jag inte är här och kommenterar så mycket så skall du veta att jag tänker på dig. Och att jag önskar dig en underbar sommar med mycket sol och bad. Du kan läsa i min blog.
    KRAM.

    SvaraRadera
  4. Vad härligt att slippa gipset i sommarvärmen!
    Hoppas ni får en toppenvecka, jag ska tänka på er från mitt kontor!
    Kram

    SvaraRadera