Blogg-logg

Tjena mittebena vad varmt vi har haft det idag. När jag kom till jobbet idag, så var det 30 grader ute, i skuggan. Hur varmt det var inne på jobbet ska vi inte tala om. Det räckte att man rörde sig så bara rann det om en. Halvfräscht ;-)

Och nu när jag har jobbat hela fem timmar så... ska jag ha semester i två veckor :-) :-) Det blev ju så knäppt alltihop det här med jobbet i sommar eftersom jag helt plötsligt fick operationstid för handen. Då hade jag ju redan lagt sommarens jobbschema och där hade jag bokat in två veckors ledigt from. imorgon. Inte visste jag då att allt jobb där före, utom ett ynka pass, skulle falla bort. Men nu är det som det är. Jag har ju fått en fantastisk sommar iallafall. Det får väl väga upp hela den här fingerhistorien lite. Något gott ska man väl ha ut av det onda ;-)

Funderar på att köpa mig, eller oss, en Macbook. Vimsar fram och tillbaks mellan en bärbar PC och en Macbook. Men jag skulle vilja lära mig mac, och eftersom vi redan har en PC, så känns ju Macbooken då som ett ganska bra val. Men som vanligt när det har med mig att göra så tar det lite tid att bestämma sig. Hade maken fått råda så hade han redan tidigare i kväll tryckt på KÖP knappen. Men... jag måste ju väga hit och dit... och runt en liten bit. Onödigt kanske, jag vet, och segt, men när det handlar om såhär dyra saker så blir jag alltid lite nojjig.

Mannen däremot har inga som helst problem med att köpa dyra grejer. Det är bara att trycka KÖP tycker han, det är väl inget att fundera på, och jag får en lätt panikångest bara han säger sådär... fast han är väl van. I hans värld handlar det ju om sågar, borrmaskiner och andra mackapärer för tusentals kronor när det ska köpas något. Medan det i min lilla värld rör sig om några tjugor för lite rub-ons och papper (eller ja, kanske nån hundralapp då...max ;-) )

Jag kanske ska öva mig på att köpa lite dyra grejer. Tror ni det skulle vara bra?! Kanske för mig, men nog inte lika bra för plånboken ;-) För om jag ska börja shoppa dyrgrejer så blir det först... En Canon eos350d med ett extra objektiv, ett Photoshop program, en fotoskrivare, en Macbook... ska jag sluta nu? Vet inte? efter allt detta är vi väl redan ruinerade så kanske kan jag lika gärna fortsätta ;-) och då kan vi ju raskt lägga till några fler alfabet till Bosskuten.

Usch nä, jag ser genast att det nog är tur att det finns en "gas" och en "broms" i familjen. Så jag får väl fortsätta gå här och bromsa. Men jag kanske släpper på den lite någon dag här nu snart, så jag kan få hålla en snygg Macbook i min hand innan jag blir gammal och grå. Men sen måste jag nog bromsa en stund till. Fast bara tills jag hittar den rätta fotoskrivaren...till rätt pris förstås! ;-)

IDAG ÄR JAG TACKSAM FÖR: Min kära lillasyster som handlat åt mig idag och som kommer och hjälper mig att "kalasfixa" imorgon. Min sköna "stödstrumpa" (eller som det så snyggt heter - kompressionshandske) som jag fått till min hand. Den har verkligen blivit mycket bättre efter bara två nätter med den på. Jätteskön! och JÄTTEFUL förstås. Jag lovar att inte ha den på stan ;-)

4 kommentarer:

  1. God morgon!
    Jag tror att en macbook är ett bra alternativ.
    Min systers man är ett äpplefan och jag måste hålla med honom att Mac datorer har suveräna bildprogram. Så jag skulle nog satsa på den:)
    Idag är det lite svalare ute, skönt med en mellandag. Men imorgon får den gärna dyka upp igen;)
    *Kramar om*

    SvaraRadera
  2. Jag har ingen aning om vilken dator som är bäst, jag skulle vilja ha en klarröd (du märker mina kriterier va´). Att shoppa är alltid kul speciellt men ibland kan det vara lättare att köpa dyra prylar för att man gör det så sällan... SHOPPA PÅ!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Inget ont utan att det har något gott med sig som dom säger.
    Vad kul med en ny dator, kan inte heller ge dig något råd vet inget om datorer men, shoppa är kul.
    Skönt att läsa att det går framåt med ditt finger.
    Ha en bra dag.
    KRAM

    SvaraRadera
  4. Kör på Mac, då kan du lära mig sen.. önskar att jag oxå hade en man som sa att det var ok att köpa en.. :))

    SvaraRadera