Förberedelser

Idag handlar ungefär hela dagen om förberedelser inför Martins födelsedagskalas imorgon. Ja så lång tid tar det när man hela tiden måste syssla med tusen andra saker samtidigt.

Vi hoppas på sol efter denna mulna mellandag och då blir det grillmeny enligt följande...

Grillad marinerad fläskfilé
Grillade färsbiffar med citron och färska örter
Potatissallad med vinaigrettedressing
Coleslaw
Bönsallad med vitlök och persilja
Grönsallad med marinerade kronärtskockshjärtan och fetaost (och diverse andra grönsaker)
Vitlöksbröd

Phillyglasstårta med maräng, jordgubbar och blåbär
Kaffe

Så nu vet alla inbjudna vad som vankas, sen får vi väl se om detta avskräckte eller lockade dem ;-) Det märker vi väl i morgon på vilka som dyker upp kanske ;-)

Well, nej, jag får väl ge mig i kast med antingen att marinera kronärtskockshjärtan eller dammsuga övervåningen, eller kanske ta tag i stryktvätten.... Men vad jag egentligen VERKLIGEN vill göra är att sätta mig vid scrapbordet och få någon ordning på den LO jag började på för några dagar sedan. Även där blir jag avbruten HELA tiden så jag kommer liksom ingen vart. Måste få tid att sitta en stund annars blir det tvärstopp i kreativitetsådran och inget bra alls. Hrm... man skulle ha en bunker att låsa in sig i. Eller ännu hellre en stor ljus ateljé vid världens ände dit inga andra måsten kunde ta sig fram. Det vore något det! In my dreams...

IDAG ÄR JAG TACKSAM FÖR: Tro det eller ej, att det har varit mulet, så det inte kändes lika jobbigt att vara inne och fixa matförberedelser, städ och tvätt. Men imorgon får det mer än gärna bli soligt igen!

1 kommentar:

  1. Hoppas ni hade en trevig fest med god mat bra väder oh trevliga vänner ! Ser fram emot att vi snart ses igen. har saknat er massor. Puss o kram Malin E

    SvaraRadera