Derby-rapport

Vilken rafflande match vi fick till igår. Slutresultatet blev finally 11-8 till P7 efter straffläggning.

De hade till och med fixad matchdräkter till mammorna, så när vi kom dit var det bara att svida om och börja uppvärmningen. Genast fick jag en flashback varför jag slutade spela fotboll. För att jag tyckte det var så tråkigt med uppvärmning och springa varv efter varv runt planen ;-)

Jag måste ha credit tycker jag nog, för jag gjorde verkligen mitt yttersta. Fintade, dribblade, filmade fällning :-) , målgester... Allt för konsten säger de ju, eller var det för sporten ;-) Vi var fyra mammor som spelade första halvlek och en tränare fick rycka in som målvakt. Eller målinsläppare... han var nog lite partisk med motståndarna. Killarna var också fyra på plan, men de kilade runt så kvickt att det kändes som om de var minst dubbelt så många.
Andra halvlek fick vi bytt målvakt till en mamma som var mer på vår sida, men då släppte vi in lika många mål ändå, för att inte vara allt för osportsliga ;-)

Vi hade verkligen jätteroligt och jag tror killarna hade det också. Det sötaste är ju att de verkligen är övertygade om att de är bättre än oss och att vi förlorade för att vi var det sämre laget. :-) Efter matchen sa Aron till mig, "Det var synd att du inte vann mamma, men du kämpade bra och gjorde snygga mål." Gullunge!

Egentligen borde vi väl ha fått vunnit kan jag nog tycka ;-) , för om några år, när killarna växt till sig lite, så lär vi nog vara lättbesegrade på riktigt! Detta hade kanske varit vår enda chans att få glänsa ;-) *fniss* Men jag känner mig rätt nöjd med att ha förlorat också :-)

Va... jag hörde inte.... varför jag inte skriver om träningsvärken? Träningsvärk, vad är det??? Det är inget för såna vältränade människor som mig. Bah... träningsvärk ...icke....
(Oaaaj aj ajaj aj, pust och stön... det var bara jag som skulle resa mig från kontorsstolen ;-) och hjälp... nu var tungan svart igen också... )

4 kommentarer:

  1. Skrattar högt!!!
    Jag har heller aldrig hört talas om ordet träningsvärk överhuvudtaget:)
    Men Evelina, vart är fotona!!!!!!!!!!!
    Kramisar

    SvaraRadera
  2. De kommer, de kommer. Men jag glömde ju naturligtvis kameran, så jag fick låna en på vägen. Nu ska jag bara få fotona hem till mig också...

    SvaraRadera
  3. Korten kommer, kanske efter bröllopsbestyren... :-)

    /Burgerstekarn

    SvaraRadera
  4. Låter som en toppenkväll!!
    Träningsverk, finns det??!!

    Blir kul att kolla foton sedare.

    Kramisar Molle

    SvaraRadera