Julfakta

1. Jag köper alltid mer julklappar än jag borde
Ja, fastän jag försöker hålla nere så blir det nog av någon konstig anledning alltid så. Det är ju så roligt att ge...

2. En riktig julgran med äkta barr är ett måste här hemma
A-B-S-O-L-U-T!!!!!!!! Plastgranar göre sig icke besvär i detta hus!

3. Jag tycker om att göra önskelistor för mig själv 
Ja, i hemlighet ;-) men sedan tappar jag bort dem så om någon frågar kommer jag ändå inte ihåg.

4. Julmaten är väldigt viktigt
Ja! För alla i familjen tror jag. Maken och sönerna har redan gjort en lista på måsten.

5. Skinka, lutfisk, Janssons frestelse, sill måste finnas med 
Allt utom lutfisk.

6. Ingen riktig jul utan snö på julafton 
Det hade väl varit drömmen men tyvärr är det inte många julaftnar med snö här i "söder".

7. Julen är oftast fridfull hos mig/oss 
Ja det tycker jag nog.

8. Släktbesök ingår alltid i julen 
Jajamensan!

9. Jag rimmar ännu på flera julklappar 
Några stycken...

10. Jultomte är viktig 
Njaeee... inte så.

11. Jag har alltid fullt upp på julafton med bestyr 
Ambitionen är alltid att INTE ha det, men det är väl inte alltid jag räcker ända fram om jag säger så ;-)

12. Julkort ska skickas på Posten 
Ja - fast jag är dålig på att komma till skott.

13. Jag ser de flesta av de traditionella julprogrammen på julafton 
Nej. Och ska jag se på Kalle så somnar jag alltid.

14. Julen är mer jobbig än rolig 
Nej absolut inte.

15. Fåglarna får alltid något att äta på "i julklapp" 
Japp, fast redan innan jul.

16. Dopp i grytan är viktigt 
Vartannat år (hos mamsen, men inte just själva doppandet...)

17. Julkalendern i TV försöker jag följa 
Ja, om den faller mig i smaken.

18. Åker alltid skidor på jul eller annat om snön kommer 
Nej INTE skidor, men gärna snölyktor, snögubbar och snöbollar :-)

19. Vi åker bort till värmen och "firar jul" utomlands 
Har vi aldrig gjort.

20. Vi brukar vara flera familjer/människor som slår oss ihop och firar 
Ja, fast med familjen/släkten.

(listan är snodd hos Sannasmamma)

4 kommentarer:

  1. =) Såå kul att läsa!!
    Man e ju född nyfis ;) *haha*

    Kram!!

    SvaraRadera
  2. Ja du julen är allt bra toppen. Men hur kan du inte gilla lutfisk, det är sååå gott!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Verkligen rolig läsning, jag kommer sno denna lista från dig;)

    Kram E

    SvaraRadera
  4. Jag är också nyfiken... jag knyckte dessutom listan å la den i min egen blogg.

    SvaraRadera