I väntan på advent

I fredags kunde jag faktiskt inte hålla mig längre. Det hade kommit lite snö, det var kallt och frostigt och det VAR (är) ju faktiskt bara en endaste liten vecka till första advent så jag liksom drogs till bilen och den nästan styrde som av sig själv till min gamla (och saknade) arbetsplats Franzéns trädgård. Där gick jag loss bland granris, mjuken och hyacinter och kom hem med några påsar adventsgodis. Hyacinterna har kommit fram redan nu, så de ska hinna komma en bit på väg tills nästa helg och det var SÅ trevligt att komma ner i morse och se skönheten på köksbänken :-). Ännu trevligare blir det förstås när de slagit ut och visar sina vackra vita (alltid vita) blommor och det hoppas jag att jag får se snart.


Vädret visade sig för en gångs skull från sin bästa sida och solen sken faktiskt in genom köksfönstren! Då blir jag genast på gott humör. Annars är november inte min bästa månad precis. Inte när det regnar i evigheters evighet och är typ kolsvart dygnet runt. Då vill jag bara gå i ide och komma fram någon gång i mars. Men det funkar ju inte såklart så därför är jag extra glad för några sådana här soldagar ibland. Dessutom fick jag ett roligt mail ikväll som lyste upp i kvällsmörkret. Men mer om det lite senare. Hoppas ni haft en lika härlig och solig dag som jag!

10 kommentarer:

  1. Så mysigt med lite smygstart redan nu, jag känner oxå en oerhörd längtan till att få starta med adventpyntandet redan nu.

    Kram E

    SvaraRadera
  2. Åh så mysigt det ser ut. Längtar oxå efter att få pynta lite.
    Kramar om

    SvaraRadera
  3. Ja nu börjar det klia i fingrarna och snart är det faktiskt jul. Ska nog också börja lite så smått med blommor.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Åh, vad det är fint med hyacint i glas!
    Fast jag har problem med att mina trillar när blomman blir lite längre...

    SvaraRadera
  5. Himla fint!! =)
    Men nu blir jag nyfiken på mailet.. ;)

    Kram kram <3

    SvaraRadera
  6. Hej Jag brukar vara här inne hos dig och smyga runt. Är dålig på att kommentera men det ska jag ändra på. Kan jag få lägga en länk från min sida till din? Jag gillar verkligen din blog och dina alster. Kramar Karina

    SvaraRadera
  7. Så vackert det ser ut, förstår att du inte kunde hålla dig. Nu vill jag oxå ha lite hyacintdoft :)

    SvaraRadera
  8. Så spännande med en överraskning! Och dina vackra blomsterarr blir jag alltid lika glad av. :-) Kram.

    SvaraRadera
  9. Mysigt med alla blommor och fin mossa...julen är en trevlig högtid, vi ses snart, kram Pia

    SvaraRadera
  10. åh, vad stämningsfullt det ser ut :)! och så skiner solen så där vackert också...

    kram kram,

    SvaraRadera