Oj vad tiden rusade iväg

Plötsligt hade det nästan gått en hel vecka. det har varit mer än fullt upp med skolstart, jobbstart, scrapdeadline och tusen andra saker. Min magnetism har tyvärr inte heller minskat sedan förra veckan och det hela börjar nu bli lite ansträngande. Förut vandrade något barn runt varje natt men nu vandrar ALLA barn runt varje natt och alla hamnar tillslut hos mig. Får nog införa något slags belönsingssytem för den som ligger kvar i sin säng hela natten och se om det har någon verkan. Det är så jobbigt att ständigt ligga och balansera på sängkanten. (Men i och för sig, bra balans får jag ju iallafall :-) )

Dessutom har jag påbörjat projekt "gå och lägga mig i tid" och har ganska stora svårigheter med att få det att fungera. Hur kan det vara så svårt? Sova är ju faktiskt väldigt skönt. Om man bara hade lite fler timmar till övers att hinna med allt det där andra man måste hinna med förutom att sova så hade det nog varit lite lättare tror jag...

Så... det är lite mycket nu, men det lättar nog snart hoppas jag, när vi kommit in i våra höstrutiner lite bättre, och jag kommer i säng i tid, och slipper sova på sängkanten...
Jodåsåatt... allt är väl precis som vanligt ;-)

2 kommentarer:

  1. Ja här rusar det på med tågets fart nästan. Veckorna susar förbi bara. Snart jobbat två veckor redan. Det där att komma i säng skaplig har jag gett upp med. Fungerar inte med mig.
    Får ta lite microsömn på middagarna istället.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  2. Nu har ju jag inga småttingar längre som behöver passas. Jag har inte bestigit det ännu. För nu idag kom mellan dottern och killen på visit, vilken jäkla tur jag har. Vi får se i morgon.
    Kram mamma C

    SvaraRadera