Vem är bakom pysselbordet?

Denna utmaning fick jag för länge sedan och jag kommer inte ens ihåg av vem längre... *sorry!!!*
Det var först härom dagen när jag fick en annan utmaning som jag kom ihåg att jag fått denna också. Ja ja... ibland är det lite mycket på en gång.

Nu ska jag iallafall berätta om mitt pyssel-jag, men jag utmanar ingen vidare, för den här har väl gått runt överallt redan. Men känner någon sig manad... så visst, varsågod och svara på :-)

Jag scrappar helst när:
På kvällarna. Eller helst skulle jag väl vilja sitta på dagen men det är så ytterst sällan det hinns med. Det är skönast när jag har lugn och ro, inga barn är hungriga och ingen väntar på att bli uppassad. :-)

Mitt pysselbord måste innehålla:
Något skärverktyg, pennor, något klistrigt, papper och foton är ju ett måste.

Något icke-typiskt scrapbook-material jag använt i en LO:
Hm... ingen aning. Vet inte om jag använt något udda någon gång???

Medans jag scrappar så lyssnar/ser jag på:
Antingen är det tyst eller så brukar det bli någit från iTunes på datorn och där finns allt möjligt blandat och bra.

Det jag vill berätta om är:
Vardagen, familjen, mig, roliga händelser.

Färgkombinationer jag gillar:

Ljusblått, rött och vitt. Brunt och ljusblått. Cerise och orange. Turkos och grön (rätt grön då förstås...)

Vad inspirerar mig?
Tidningar, bloggar, mönster, färger, reklam, andras pyssel. Bland annat.

Du ser ofta på mina Lo´s:
Handstil, knappar, häftor (häftapparat), symaskinssöm.

Men du hittar aldrig..:
Man ska aldrig säga aldrig... :-)


Detta är pyssel- jag i ett nötskal:
Jag älskar att arbeta med mina händer. I alla former. Inte bara scrappa. Jag lagar gärna mat, syr, grejar i trädgården, målar, tecknar, binder blommor, slår in paket, inreder... ja, jag ger mig nog på det mesta som kommer i min väg, bara det är något kreativt.

Min uppmaning till dig:

Leta efter inspiration i vardagen. Ta vara på de små stunderna. Vila om allt känns trist. Lusten kommer tillbaks förr eller senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar