Redan lördag...

och jag har varit helt obloggig hela veckan lång.
Ibland är det bara lite mycket.
Denna veckan har varit en sådan mycket-vecka.
Nästa blir nog likadan.
Det hopar sig kan man säga.

Men det har vart en go´ dag idag.
Jag fick sovmorgon ända till halv tio. Minns inte när det hände sist. Och det var SÅ skönt!
Sen blev det en slappig förmiddag ända tills jag började röja av nedervåningen och beta av lite av tvättberget.
Eftermiddagen tillbringades i trädgården där vi höströjde, krattade och plockade in de sista "sommar"grejorna. Det känns skönt att vara klar med det.

Dagens olycka stod Aron för när han "opererade" sig i fingret med min pappersskalpell. (Undrar vad den gjorde i hans hand när jag senast för två dagar sedan strängeligen förbjöd honom att använda den?!) Det BLÖDDE och BLÖDDE och BLÖDDE!! Mina omplåstringsförsök gick inte så vidare värst bra. Steristrip var för klent för blodforsen. Nej, det krävdes en pappa och en riktig "byggaromläggning" för att få ordning på det hela. Denna gången var det iallafall omläggning med riktig kirurgtape. Annars har jag genom åren sett otaliga underliga (och skrämmande) omläggningar på den mannen (byggaren-maken-pappan alltså.)

Hans devis vid omplåstringar brukar vara "man tager vad man haver" och på byggen hittar man tydligen inte alltid plåster. Men en hel del andra spännande saker. Fantastiskt nog har han aldrig fått några allvarligare sårinfektioner. Den värsta var nog när han opererat lungan och fick riktigt päckel i operationssåret. Och då var det gjort i totalsteril miljö. Smutssåren har klarat sig bra mycket bättre trots maskeringstejpomläggningar, pappersomläggningar och tygtraseomläggningar. Märkligt.

Och nu sitter jag framför varma och goa brasan med laptopen i knät medan den manlig delen av familjen (alla de andra alltså) kollar på sin favvokanal, Discovery. Alla program där är tydligen intressanta för killar... hm...

Hoppas ni alla har en trevlig lördagkväll. Jag ska nog lägga ner surfandet nu och gå och ta mig en kopp te. Sen somnar jag säkert här i fåtöljen *skratt*. Här är alldeles för varmt och skönt för att man ska orka var pigg. Farligt farligt... men jag har ju en lååång natt att se fram emot, för ni har väl inte glömt att vi ställer tillbaks klockan inatt. En extra ljuvlig timma att sova. :-) God natt! (nästan iallafall...)

2 kommentarer:

  1. Aha... man ska ställa om klockorna? Jag hade fått för mig att vi redan gjort det och att sambon bara drev med mig. ;) Kanske måste lyssna på honom då och ställa om klockorna...

    SvaraRadera
  2. Jag blev informerad vid 12-tiden idag att det var dags att ställa tillbaka klockan. Jisses så glad jag blev!!!

    Hoppas det går bra med lilla fingret.

    SvaraRadera