Tiiidigt...

...gick hon upp och sent i säng. Inga världsomvälvande förändringar har åstadkommits över helgen alltså. ;-) Men nu är ju klockan strax halv sju och jag har redan varit uppe i en timma, så nu har jag nästan piggnat till... fast bara nästan..

Förra veckan var det alltså skolfotografering och "oh my" om inte mina pojkar är mer fåfänga än alla byns småtjejer tillsammans. Vilken cirkus! jag trodde knappt att vi skulle komma iväg till skolan i tid.

Av någon mystisk och ofattbar anledning har "tuppkam" blivit högsta modfrisyr bland den manliga delen av familjen, ja bland de under åtta år då förstås. Det skulle mojsas och grejsas och sprayas och fixas, dras och gnuggas... av mamman. Sen skulle man också skälla på mamman för att tuppkammen inte var tillräckligt hög eftersom små barnafingrar genast och hela tiden var tvungna att känna på härligheten.

Det var bara att greja och spreja igen och vänta på nästa utskällning redo med mojsgojset i högsta hugg. Jag måste få säga att jag är glad att det bara är skolfotografering EN gång om året. När mammarazzin är igång med kameran brukar inte uppståndelsen vara lika stor. Då brukar vanliga platta frisyrer duga bra som tur är. Mer platta frisyrer åt folket kommer att bli min devis inför nästa år. Jag börjar propagera för det redan nu.

Annars har helgen bjudit på många barnkalas, lite klädshopping och 45 miuters svampplockning. Det senare resulterade i en nästan full korg. Amazing! Det var svamp vart man än vände sig och man fick verkligen passa sig så man inte ställde sig på den. Då är det roligt att plocka minsann.

Snart ska jag lägga ut ett bröllopskort jag gjort på beställning. Men det får bli lite ljusare först så jag kan fota med någorlunda tillfredsställande kvalitet. Tills dess... ha en bra vecka allihop. Inled den gärna med en kopp te, bättre början är svårt att få. Jag går och tar mig min goda början nu.

3 kommentarer:

  1. Hade jag gillat te hade jag börjat min vecka så. Men jag börjar den med att vara hemma med mina små barn som jag har varit borta från hela helgen. Det är helt ok det med;):)
    Ska bli kul att se foton på pojkarna.
    Kramar om

    SvaraRadera
  2. Hehe...det ska bli roligt att få se bilder på killarna sen! Men jag vet hur det är...så var min äldsta son för nåt år sedan..tuppkam då med..;o) Men nu ska det vara långt..njaa inte vrålkort iallafall och flurigt och gärna hänga över ögonen... =/
    Men än så länge får mamma bestämma frissa åt småkillarna..;o)

    Kramis!

    SvaraRadera
  3. ser också fram emot tuppkammarna på bild här =)

    SvaraRadera