Selektiv hörsel

Alltså... nu blir jag SOUUUUUURRRR!!!
Jag har ropat (Först lagom och sedan HÖGT!) på mina kiddos säkert tio gånger nu och de svarar INTE!
Fastän jag står nedanför trappan och de är precis ovanför den.
WHAT!!!
Har jag blivit "the invisible mom" kanske?
Är det perhaps läge att söka till Fantastic four eller det där nya Heroes som jag inte sett än?
Har de någon osynlig mamma där?
Jag lovar att om jag ställer mig i köket och VISKAR "Kom ska ni få godis" så kommer jag bara att höra ett rassel i trappen och tre små smilfinkar kommer att stå framför mig på sekunden.
Varför är inte "Klä på er nu, ni ska till skolan" lika attraktivt måntro?

Och inte fick jag scrappa igår heller. :-(
Jag fick skriva ut ett protokoll istället.
Inte lika "hottat" kan jag meddela.
Men... det är en ny dag idag...
och jag jobbar till 18 och kommer säkert vara helt bonkad när jag kommer hem, såååå....
det är väl bara att vänta tålmodigt tills imorgon, då jag är leeeeedig!!!
Har iallafall fåttt nyaCK.
Det var minsann på tiden.
Oj vad positiv jag är idag...
Men det är fint väder (kors i taket!)
Och jag ska planera och göra kul saker på jobbet.
Och protokollet är klart.
Och jag har just fått reda på en rooolig och spännande nyhet.
Och jag har fått ett roligt dt-uppdrag.
Jag är nog ganska glad trots allt.

Men nu måste jag ROOOOPA igen.
Kan man dra till med "Skynda er, ni ska få bada i godis i skolan idag?"
Borde vara en höjdare... ;-)

4 kommentarer:

  1. Hur gick det, fick du ner barnen??
    Vad roligt med ett DT-uppdrag!
    Kramar om

    SvaraRadera
  2. Klart de bara hör det de vill höra... Fast om man viskar (även om det är något tråkigt) kan man ha sådan tur att någon kommer farande för att de är sååå nyfikna på vad man sa. ;) Här har varit grått hela dagen, jag vill scrappa nu ikväll men efter en dag på jobbet är jag seeeeg! Kanske att jag orkar efter middagen... kanske...

    SvaraRadera
  3. Ja selektiv hörsel gäller väl även äkta män tror jag :o)
    Vad då för DT-uppdrag?
    Jag kanske har selektiv syn ?!?
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hehe. Det är alltid lika roligt att läsa om dina reflektioner om det vardagliga livet.
    Kram Bammie

    SvaraRadera