Möt min nya bästis


Efter katastrofförhållandet med mitt förra kylskåp, ni vet det som ibland bestämde sig för att vara en frys, så måste jag erkänna att jag nästan känt mig lite tveksam till hela kylskåpsgrejen. Vem kan man lita på?
Hälften iskallt och hälften rumstemprerat. Det kan ju tyckas som något udda kombo för en kyl och därför blev situationen till slut ohållbar. Vi var tvungna att avbryta vårt förhållande.

När vi slutligen, efter mycket huvudbry och ambivalens kunde bestämma oss för vad vi skulle våga satsa på härnäst så blev det det gamla och beprövade som vann. Nej inte kylen, den är mycket ny och modern, men märket. Det blev en hederlig gammal Husqvarna. Något att luta sig mot i dessa turbulenta dagar.
And I must say... jag har fått en ny bästis!

Det gör inte ont att vila ögonen på den precis och har man bestämt att den ska vara sex grader varm så är den minsann sex grader. Inget velande och vinglande här inte. Varje gång jag öppnar dörren så fylls jag av lycka. Det är rymligt, ljust, rent och praktiskt. Det är pålitligt och snyggt. Kan man begära mer av en sann vän så säg ;-)?

1 kommentar:

  1. Ingen kan förstå vilken lycka det är med nya (braiga) vitvaror!!!
    Jag förstår dig precis;-)

    SvaraRadera