ZZzzzzzZzzzzzZZZz....

...Zzzzussa gott vore inte helt fel nu känner jag. Är megatrött, och det hör jag nu att flera är eftersom Elia snarkar högljutt från soffan...hm, kvart i fyra, inte bra...
Här är iallafall ett utdrag av min natt:
  • Somna (ca 23.45-24.00)
  • Elia vaknar, helt galet förvirrad och ropar om nässpray. När den virriga mamman fått gett honom nässpray i ena näsborren blir han heltokig och rullar runt i sängen tills han trillar ur och skriker ännu mer. Tröstning och tillslut vilar lilleman på sin kudde igen.
  • Nytt försök att sova...
  • ...som avbryts av att Elia nu ropar efter välling. Välling, välling...
  • zZzzzzzz, nu ska vi väl få sova en stund...
  • "Maammmaaa, jag är kissenödig, jag kissar ner mig!!!" Elia vaknar igen och behöver kissa denna gången. "Jag vill ha vatten", och efter det behövde han fylla på vätskereservoaren.
  • Nu då, nu ska vi väl få sova iallafall...en liiiten stund blev det.
  • Noah kommer trippandes. "Mamma, jag behöver gå på toa..." Snark, bara att släpa sig ner för trappan igen.
  • Det är redan ljust, vad kan klockan vara? Fyra? Somnar jämte Noah i hans säng där jag får sova tills...
  • ...Elia ropar innifrån vårt sovrum. "Mammaaaa, var ee duuu. min naaapp är boooortaaa..." Benen över sängkanten och iväg en gång till.
  • Sedan fick jag sova tills halv sju, då klockan pep muntert i örat på mig. Hade jag inte varit så ekonomisk, så hade jag med glädje kastat den i väggen...

Och nu har jag god lust att bara gå och lägga mig på soffan och snarka jämte min lille minste son. Men istället ska jag väl samla kraft och väcka honom, för att sedan kämpa med ett nyvaket, jagvillesovamycketlängre-humör tills jag ska ställa mig och steka fisk. Hoppas han har piggat på sig tills dess.

Sedan ska alla barn somna jättetidigt och sova som stockar HEEELA natten och långt fram på morgonen!! För jag behöver viiilaaa. Det återstår att se om barnen finner det en lika god idé som deras mor gör? ;-) Vad tippar ni på? Just det....

3 kommentarer:

  1. Ja nu går det att kommentera! Hoppas att ni sovit i natt, det lät som en tuff natt i går!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Usch och fy vilken natt, låter ungefär som måååååånga av nätterna här hemma.

    Hoppas verkligen att barnen sov ordentligt och att du fått vila upp dig.

    Psssst papprena ni ville ha på senaste maran har kommit nu *viskar*

    Kram E

    SvaraRadera
  3. Hmmm, det är uppenbarligen inte "varannan-gång-principen" som gäller hemma hos er ;-)

    SvaraRadera