Gullig förvaring

Noah frågade igår när jag trodde att han kunde få eget rum.
"Snart", sa jag väl då, sådär i förbifarten som man gör när man vill undvika en allt för djupgående diskussion om ett ämne som är lite jobbigt att ta tag i.
Clever som man är tänkte jag då att om jag viftar bort det lite lätt så glömmer han säkert av det några veckor eller månader till och jag köper mig lite tid.
Smart va?!

Eller inte... för när jag på eftermiddagen kom hem från jobbet och gick upp för trappan till övervåningen så höll jag på att stå på näsan ovanför trappan i världens största hög av tidningar och böcker.
Lille entusiasten hade tagit mamma på orden, tänkte att snart är väl typ idag, och började baxa ut hela min ENORMA samling av inrednings-, trädgårds- och mattidningar ur det nuvarande gästrummet.
Ungefär en halvmeter ur gästrummet, vilket råkar bli mitt ovanför trappan.
Det var väl så långt han orkade. Tidningshögar är tunga grejer...

Japp... så där ligger de nu, efter att jag, trist som jag är, fick förklarat att "snart" nog inte är just precis NU. Då förklarade nämligen Noah också frankt för mig att han minsann inte tänkte bära tillbaks dem. ;-) Hepp!
Hm, kanske "snart" verkligen får bli SNART då, annars lär jag väl bryta benen av mig en mörk, trött morgon på väg ner för trappan, gnuggandes sömnen ur ögonen.

Och vart vill jag komma med allt detta dravel då? Jo faktiskt bara fram till denna söta bild



som jag hittade när jag surfade runt efter inspiration till det nya arbetsrummet/gästrummet som kommer att bli i Noahs och Elias gamla rum när vi flyttat Noah till gäsrummet och Elia till vårt sovrum och vårt sovrum till arbetsrummet...
Ja ni hör ju. Inte konstigt att man vill undvika frågan en stund till...

Bilden hittar ni HÄR.

3 kommentarer:

  1. Vilket underbart projekt! Färdigt till påsk då vi kommer och vill sova över ;) !!! / Malin

    SvaraRadera
  2. tänk att det kommer bli som på gamla dar! det gillar vi, skönt att ni gör det när barnen kan gå ner för trappen själv på natten i kissa!

    SvaraRadera