Bortglömda skatter

Jag fyndade ju lite förra veckan... eller var det förra veckan?!... Jo det var det ju. Hur kan tiden gå så fort? Iallafall, trots mina svårigheter med tidsminnet så hittade jag de här grejerna på loppis förra veckan, men jag har inte fått visat dem, lika lite som jag har fått målat något på mitt skåp... hrm...
Denna veckans ursäkt är att mannen åkte in på sjukhus hastigt och lustigt (eller lustigt var det väl inte alls, men ni förstår...) så tillvaron blev en aning turbulent här hemma. Inte läge att börja mecka med massa inredningstjosan direkt. Men jag ska måla... nångång innan påsk iallafall :-D
(Jag börjar bli väldigt bra på det där med ursäkter, märker ni det? Och de blir mer och mer raffinerade också... kanske är jag egentligen bara en hederlig latmask när allt kommer omkring?!)

Hur som helst så var det detta jag hittade...
  • En styck gammal tvättbräda som ska få pryda min tvättstuga när den blir klar nån gång. (Väldigt vad jag börjat samla på mig grejer till tvättstugan. Den måste vara väldigt efterlängtad...)
  • En finfin gammal plåtburk. Mina muffins kommer bli så lyckliga när de får vila där i.
  • Ännu fler gamla kakformar. Har en idé om ett vindspel av något slag... får fundera närmare på det.
  • En citruspress i glas.
  • En glasskål, en miniglasvas till de första snödropparna och en glasburk.
  • Ett rivjärn, modell mindre som kan få stå framme på köksbänken.
  • En liten påse scrapvänliga knappar :-)


Nämen oj... jag höll alldeles på att glömma. Denna trevliga trasmatta fick jag också, av min söta mamma. Loppisfynd såklart!! :-)


Well, nähä, det här duger inte. Jag måste ta tag i hemmet som förfallit lite under eländesveckan, förmana mina söner som just nu kallar varandra mindre smickrande ord och ELDA!! Här är kallt, kallt, kallt för att det blåser så mycket ute och vi har ett hus med finfint "självdrag" i. (Men är det över hundra år så får man ju räkna med några skavanker ;-) ) Sååå... på återseende när jag kommit ut på andra sidan skräphögen!

3 kommentarer:

  1. oj så pigg man genast blev av din musik!!

    Fin små fynd...den där lilla glasvasen känner jag igen,tror mamma hade en sån när jag var liten.Brukade sätta min pytte små buketter i den...o vilka minnen den väckte. Får nog kolla med lilla mamma om den finns kvar!!

    Tack tack för de fina orden påmin blogg, blev så glad såå!!

    Trevlig helg!!

    SvaraRadera
  2. Vilka fynd!! Du får visa foton sedan när du installerar fynden i ditt fina hem! =) Jag har inte orkat visa innehållet i min kyl... är sur för att frysen är trasig och service inte kommer förrän på onsdag! =(

    SvaraRadera
  3. hej goa vännen...Nu har jag ätit 1 1/5 jätte semla och mår fin fint...
    Vad fin matten är...fynden är ju väldigt trevliga med..Har ett lite fynd här hemma hos mig somär inslaget till dig..som bara väntar att få bli upppackat av dig..vi får höras om när själva upppackandet ska ske...
    Hälsa mannen...vi tänker på honom, du vet!!!
    Kram kära du

    SvaraRadera