Sovmorgon

Idag sov alla länge. (Eller länge och länge, men åtta är väl längre än halv sju i alla fall...)
Alla, UTOM jag.
Jag, mitt nöt, som vaknar av minsta knäppande eller regnsmatter hörde 6:30, PIP!
Ja just det, PIP PIP PIP PIP PIP... Mellansonens väckarklocka började pipa.
Orutinerat av honom att inte stänga av den när det är sovmorgon tycker jag. ;-)

Såhär i efterhand tänker jag att jag ju faktiskt kunde stängt av mina öron, lagt kudden över huvudet eller vad som helst. Sovit vidare och låtit honom vakna och ta hand om sitt väckarklockemisstag själv. Men nej då.

God mor som jag är flyger jag upp ur sängen för att megatyst (så tyst man nu kan vara med knarrande gamla golv) springa (så tyst man nu kan springa, tänk er bilden...) in till hans säng för att stänga av oljudet innan han vaknar.
Mission completed! Jag lyckades! Inga vakna barn här inte!

Bara en mamma som efter åtta meters vansinnesspurt kryper ner under täcket och stirrar upp i taket. Ganska så jättevaken faktiskt.
O vilken underbar moooorgon...

2 kommentarer:

  1. Hej! vilken härlig blogg du har. Och vilka inspirerande kort och LO:s du gör! Att inte få den där välförtjänta sovmorgonen som man sett framemot kan vara lite synd. Fast å andra sidan så är det rätt så mysigt att vara ensam vaken och hela huset är tyst. Bara dricka den där koppen morgonkaffe ifred och pyssla lite =).

    SvaraRadera
  2. Ha ha ! Kan se dig framför mig :-) Idag smög jag upp å tog en kopp kaffe la mig i soffan å stirrar ut på regnet...
    Drar igång datorn o kollar in mina vänners bloggar... jättemysig start på en söndag morgon i valets tecken :-) kram till dig...

    SvaraRadera