Långsamhetens lov... eller?

Alltså. Här har man tre pojkar. Eller ja, tre pojkar och en man.
Fyra stycken av manligt kön i familjen.
Och en toalett.
Faktiskt en ganska dålig kombination.

Hela mitt liv har jag blivit itutad att tjejer är så långsamma.
Att tjejer ockuperar toan i timmar.
I alla filmer är det tjejerna som låser in sig, duschar i evighet och sminkar sig i ultrarapid.
Pyttsan!
Ja, pyttsan säger jag.
Hur osant som helst.

Här sitter jag och kniper och kissar nästan ner mig och vem är inne på toan?
Ja inte är det jag. Och inte tjejkatten heller.
Så klart är det en kille.
En som långsamt duschar, sitter på toa, läser telefonkatalogen, pillar sig i naveln eller vad det nu är han gör?
Fort går det i alla fall inte.
Och jag är fortfarande kissnödig-are.

Det är i sådana här ögonblick man önskar att man tränat lite mer med Susanne Lanefelt.
Kniiip!

2 kommentarer:

  1. Hihihi! Ja, det där känner jag igen. Tack och lov har vi två toaletter. Den där vi har tandborstarna är absolut förbjuden att ockupera under längre stunder. Detta gäller både barn och vuxna, så det gäller att bestämma vad man ska göra innan man låser toadörren. :) Hoppas att du fortsätter att krya på dig och att din jobbhöst ser alldeles fantastiskt jätterolig ut.

    SvaraRadera
  2. Älskade Evelina. Du är sååå gullig och du skriver sååå bra. Jag kan både höra och se dig i vad du beskriver.
    Kramisar från en "extramamma". Du behöver ingen längre. Jag behöver dig gullunge.

    SvaraRadera