Krokiga funderingar

Ibland tänker jag att det hade varit praktiskt att ha krokar. Ganska många krokar. I olika storlekar. Permanent fastsatta på kroppen.
Så jag hade någonstans att göra av allt som jag hela tiden måste släpa på.

Sjuttioelva gymnastikpåsar och fotbollsväskor. En hel arsenal av regnkläder. Blöta!
Strumpor som heeelt oavsiktligt tappats i något mörkt hörn eller för den delen
på en mycket väl upplyst plats.
Koppar och muggar och gamla intorkade yoghurttallrikar. Inklusive skedar som alltid vill trilla ur tallriken, förlåt tallrikARNA, när man balanserar dem mot diskhon.
Papperslappar. Filtar. Jackor. Gummistövlar. Tuschpennor. Pokemonkort. Lego. Lego. Sa jag lego förresten? Blöta handdukar och fotbollar.

Fast fotbollar är ju svåra att bära på krokar. Kanske någon slags fastsydd påse hade varit praktisk också. Eller en pung, som kängurumamman.
Krokar baktill och en bautapåse framtill?!

Hm... då skulle man ju faktiskt kanske kunna använda sina uttänjda armar till något annat. Roligare. Roligare än att släpa omkring på andras grejer menar jag. Kanske släpa omkring på sina egna?!
Ingen dum idé faktiskt. Tror ni man kan få patent på den?

3 kommentarer:

  1. Jag såg dig i IKEA Family! Satt och läste reportaget, tittade på bilder mm och plötsligt var du där! Jättefint hemma hos er och du var söt som vanligt! =)

    SvaraRadera
  2. Fin blogg du har!! Nu ska jag surfa vidare till syster och yster, behöver lite matlagningsinspiration!!

    Kram Sofia K.

    SvaraRadera
  3. Det där med krokar på kroppen har jag aldrig tänkt på men du har helt rätt. De vore väldigt praktiskt! Kram

    SvaraRadera