Miljöfunderingar

Elia och jag åker bil och lyssnar på radio. Det är nyheter och de pratar något om miljö. Jag lyssnar i ärlighetens namn inte så noga.

Elia: Mamma
Jag: Mmmm
E: Du, tänk om alla i Horred,...(konstpaus) alla i HELA Sverige hade miljöbilar.
J: Mmmm, ja tänk...
E: Tänk, tänk... (han funderar lite på hur han ska uttrycka den fantastiska slutsats han kommit fram till och jag väntar mig något om hur bra miljön skulle vara, hur lite utsläpp det skulle bli eller så...) TÄNK... vad många miljöbilar det skulle vara då!
J: (Rycker till och kommer till sans :-)) Eh... ha ha, jaaa, det skulle det ju onekligen vara.
E: JA! (ganska exalterad) Det skulle bara vara såhär, swisch swisch (visar med händerna) miljöbilar ÖVERALLT.

Jo... många miljöbilar skulle det bli... :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar