Länge leve ProViva

För drygt två veckor sedan blev jag opererad och sedan dess har min mage varit helt och totalt kajko. Bullrig mage har fått en helt ny innerbörd och om jag trodde att jag haft magknip och ont i magen förut så var det då i alla fall inget mot detta. Fasansfullt.

Här om dagen fick jag nog och inledde en massiv motattack. Bara flytande föda och bombning av GODA, SNÄLLA, FINA OCH RARA bakterier. Actimel, ProViva, vanlig yoghurt och andra gulliga saker som är lättsmälta. :-)

Och dra mig bakom en skottkärra, jag tror det fungerar. Jag är faktiskt bättre. ProViva äger. Dyrt blir det ju förstås, för även barnen har upptäckt den magiska dryckens förträfflighet. Mest för att den är god då. Rara bakterier bryr de sig inte så mycket om. Hm... Kidsens favvo är Hallon/Granatäpple och den något mer vanliga Jordgubb,


medan jag själv gillar den lite syrligare smaken hos nya Blodapelsin/Aronia.



Jepp, så jag klunkar väl på då, i hoppet om att mitt lilla (långa, lagoma?) tarmsystem ska fatta vinken och hålla sig lugnt nu och för all framtid. Amen.
Viva ProViva!

3 kommentarer:

  1. Hej, använd proviva shots (dom små burkarna i 4-pack), en om dagen räcker och du får ett nytt fungerade liv! Dessutom kan man säga till barnen att det är medicin;) eller lägga på översta hyllan i kylskåpet.

    SvaraRadera
  2. Kanske med ska ta och prova detta. Min mage är ju inte alltid kompis med mig.
    Hoppas att det inte var något allvarligt du opererades för.
    Massa kramar ♥

    SvaraRadera
  3. Men har du opererats? Hoppas att du mår bättre nu och att operationen hjälpte! Kram.

    SvaraRadera