Prutt prutt

N kommer ner, med ett STOORT leende på läpparna, från övervåningen, med ena handen i armhålan för att visa mamman sina färdigheter. Han har lärt sig att "prutta" genom att flaxa med överarmen mot kroppen med handen emellan, i armhålan. (Någon som fattade det där?! ;-) )

N: Kolla här mamma vad jag kan. Jag kan prutta med armhålan. (Visar lyriskt sina pruttfärdigheter.)

JAG: Men Å vad du kan! Du är ju riktigt proffsig på det här!

N: (Med ett MYCKET nöjt leende på läpparna) Ja... men man måste vara väldigt stark! och REJÄLT svettig! (Flinar nöjt och fortsätter pruttandet på väg till hallen.)

Jag kan inte prutta med armhålan. Det måste alltså betyda att jag är...
A - ganska svag. Lite sorgligt i och för sig...
B - inte såvärst svettig. Vilket jag däremot är mycket tacksam för!

Tjingeling! Öva nu duktigt vänner! Om ni skulle råka vara svettiga vill säga, annars är det lönslöst...

7 kommentarer:

  1. Man kanske kan öva tills man blir svettig =)/Diana

    SvaraRadera
  2. Kunde iallfall detta när jag var barn. Borde se om de gamla takterna sitter i. Kanske skulle göra succé på jobbet?*asgarv*

    ha en bra lördag!
    kramisar

    SvaraRadera
  3. Åh, vad skönt - jag kunde inte heller! Jag drar samma slutsatser som du, m a o skönt att man inte är så svettig (Fniss)

    SvaraRadera
  4. Vi som inte kan får väll göra som Diana skrev öva tills vi blir svettiga.

    Tänk nu hur roliga alla ser ut som läst din blogg Evelina, vi sitter här och flaxar som ett gäng yra hönor alligop ;) *skrattar gott*

    Kram E

    SvaraRadera
  5. Fniss... tror inte jag kan just nu, känner mig frusen. ;) Men kanske skulle jag scrappa upp värmen lite så jag kan öva jag med! =)

    SvaraRadera
  6. Hehehe....ja vill man ha sig ett gott skratt då gör man ett besök hos dig!!! Du skriver och berättar så härligt om allt som händer runt dig och de dina. =D

    Kram/Cattis

    SvaraRadera
  7. Hjälp...det här vågar jag inte visa min 4,5 åring. Han har varit i värsta kiss och bajsåldern i ett år nu. Han går omkring och lägger in kiss eller bajs i alla meningar han säger. Hur svettig jag än blir tänker jag inte testa för tänk om han skulle se det;)

    Förresten - jag älskar din blogg:)

    SvaraRadera