Heja Apple.


I torsdags upptäckte jag en stor bubbla på understycket till min macbook. Det var liksom som om den yttre plastbeläggningen helt plötsligt hade släppt från bottenplattan. Väldigt mysko.

I fredags bestämde jag mig för att kolla upp om det gick att byta ut bottenplattan och vad det skulle kosta. Jag googlade lite (vad gjorde man innan google?) och kom snabbt fram till att detta var ett problem som kunde uppkomma på macbookar som tillverkats inom ett visst tidsspann och att Apple hade en "utbytesplan" för dessa defekta bottenplattor.

Det var alltså bara att knappeliknappa in lite info på Apples kundservicesida så skulle de skicka en ny bottenplatta till mig. Jag knappeliknappade och de skickade minsann. Från Nederländerna.

I dag, måndag förmiddag, lämnade UPS-budet av paketet på mitt jobb. I kväll har jag bytt ut understycket och i morgon kommer de och hämtar upp det gamla, defekta som ska skickas tillbaks. Snacka om snabb hantering, jag är impad.

Heja Apple säger jag!

(Och datorn känns dessutom helt plötsligt som ny utan en endaste liten repa på undersidan. Ännu mer heja för det! :-) )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar