Återhämtning


Snälla nån, här händer det då inte mycket. Allt kan jag väl inte skylla på kräksjukan för den fick jag ju först igår, men det är inte många knop jag gjort sedan den slog till iallafall.
Idag är tack och lov illamåendet borta men kroppen är rätt så mör. Mycket vila blir det... och så lite sanering av badrummet och tvätt av sängkläder. Det känns alltid som jag vill stoooorstäda hela huset när någon varit kräksjuk. Riktigt så drastisk orkar jag nog inte vara i dag, eller inte ALLS så drastisk, men kanske snart, till veckan eller så... förhoppningsvis. ;-) Vill liksom skrubba bort alla baselusker så dom aldrig kommer tillbaks igen.

Och hade jag haft ändå lite mer energi så hade jag velat gå ut och påta i trädgården idag. En blek vårsol skiner och några små snödroppar borde nog ha orkat upp ur den frusna jorden nu. Men jag får nog nöja mig med att spana på den blå himlen genom fönstret tror jag, och samla energi.
Hoppas ni får en fin lördag alla och förlåt för att jag är en så urtråkig bloggare för tillfället. En vacker dag kommer jag nog tillbaks med ny inspiration, tonvis med energi och glada bilder. Förhoppningsvis :-)

4 kommentarer:

  1. Hej vännen..puh för kräksjuka..skönt att du är piggare..jag är piggare med..har tvättat säkert 10 maskiner i dag..torkat tvätt ute.lakanen torkade nästan..
    skönt..
    jag vill oxå städa över allt..orkar inte det tyvär..Har hjälpt Joel och sanerat hans rum..skönt nu luktar det gott där..
    Ha det så bra..
    kram anna

    SvaraRadera
  2. Kräksjuka är ju ingen höjdare.
    Men va härligt att det börjar dyka upp en del vårtecken.

    SvaraRadera
  3. Åh fy!! =( Krya på er!
    Men du, vårtecken redan?! Måste skotta bort snön här hemma (ca en halv meter) och kika om vi har nåt under den ;) =)

    Kram ♥

    SvaraRadera
  4. Ååhh! Snödroppar! Lär nog dröja innan vi ser dom så mycket snö det har kommit här..

    Kram!

    SvaraRadera