En liten bit av himlen...

Förbered er på ett bildregn utan dess like. Jag har nämligen varit i himlen och vänt under helgen.

Äntligen, äntligen var det dags att hälsa på min käre lillebror som i över ett år nu huserat i landets sydligaste delar, i Ystad närmare bestämt. Detta besök resulterade också i en tur runt Österlen med stopp på såväl äppelmarknaden i Kivik som Kiviks musteri och Kafferosteriet och sist men inte minst Mandelmanns trädgårdar. Alla platserna är mycket väl värda ett besök men det var hos Mandelmann jag nästan trodde jag var i himlen.




Ibland bara känns det i hela kroppen att det är något speciellt med en plats, har ni varit med om det någon gång? Sådär så det nästan gör ont i magen för man tycker det är så vackert, annorlunda eller unikt. Precis så kändes det. Jag ville bara stanna kvar. Gå runt i trädgården i en evighet. Köpa varenda surdegslimpa, tomat, äpple och marmeladburk som fanns i gårdsbutiken. Titta på allting en gång och så en gång till. Riktigt insupa stämningen så jag kunde minnas den länge, länge, länge.





























Jag är väldigt glad att jag hade kameran med mig så jag iallafall kunde göra ett försök att fånga lite av känslan på bild för framtida inspiration och reflektion men det kan så klart inte mäta sig med att uppleva det hela på plats. Så om du gillar trädgård, odling och ställen med "känsla" - missa för allt i världen inte ett besök om du har vägarna förbi. Du kommer inte att ångra dig.









5 kommentarer: