[ En lördag morgon klockan 8.34 ]

är det väldigt många små frågor som bråkar om utrymmet i mitt huvud.
Det finns mycket man kan fundera på, som:

  • Borde jag kanske gå ut en promenad?
  • Eller skulle jag ta och steka kyckling kanske?
  • Det vore ju lite trevligt att titta på ett matlagningsprogram på datorn kanske... i sängen.
  • Eller det är kanske dags för dagens första kopp te?
  • Undrar varför jag vaknade kvart över sju när jag inte ens hade ställt klockan?
  • Nej... det låter som det är väldigt blåsigt ute, kanske inte en promenad ändå.
  • Men solen skiner ju. Jag borde verkligen kratta upp alla pinnar på gräsmattan.
  • Men först måste jag ge barnen frukost.
  • Undrar om Aron är vaken än?
  • Men, kan det aldrig sluta blåsa. Varför viner det så ute?
  • Host host host.
  • Det kanske inte är bra att motionera när man är så här jätteförkyld?
  • Te då kanske?
  • Men jag är verkligen jättekissenödig.
  • Orka. Det är för många trappsteg ner till toan. Jag får hålla mig.
  • Eller jag borde ju ändå gå ner. Det var ju det där teet. Och frukosten.
  • Nu gnisslar maken tänder. I sömnen.
  • Jag tror ändå att jag börjar med kycklingen.


Det känns som om det vore en bra idé med en av- och påknapp på min hjärna.
Så kanske jag finge något gjort.
Innan det blir söndag.

1 kommentar:

  1. Jag tror minsann vi delar samma våglängd på nåt vis, känner igen mig precis i dina morgontankar! Rolig läsning över huvud taget här på din blogg, tack för många leenden! :) Kram!

    SvaraRadera