Stillestånd

Här händer det minsann inte mycket och den enda jag kan skylla på är mig själv, så det gör jag nu. Skyll skyll....
Det har varit mycket jobb och mycket annat de senaste veckorna, bland annat Gilmore Girls dvd boxar. Livsfarliga saker det där. I´m hooked. Så nu måste jag bara titta färdigt så jag kan börja leva ett normalt liv igen. :-P
Men först på listan idag står att sanera huset. Här får man numera kryssa fram mellan kläder, prylar, papper och disk, så det är hög tid att få ordning på torpet. Då kanske jag faktiskt orkar vara i resten av huset och inte bara går upp och sätter mig i sängen och tittar på GG för att komma bort från tokröran.




Och medan jag städar kan ju ni baka en smaskens äppelpaj att gotta er med denna gråmulna lördag. Efter hundra år har jag nu nämligen också fått tummen ur och lagt in ett recept hos "Syster och Yster". Yay!!! Det är en produktiv dag i det Ahlgrenska hemmet idag.
And it´s a good one! äppelpajen alltså. Så missa inte den. Klicka er raka vägen dit!
Ha en riktigt trevlig lördag ni alla, eller få, som läser detta! Tjingeling!

8 kommentarer:

  1. Åhhh... Gilmore Girls... *suck*
    Myspys.. Sån mamma ska jag också bli ;) Fast inte lika neurotisk kanske =) haha!

    Kramar i höstsolen =)

    SvaraRadera
  2. ville bara sända en liten uppmuntran till syster för att hon så duktigt uppdaterar vår fin fina matblogg :)
    Jag känner pressen... :)
    // Yster

    SvaraRadera
  3. Å, så trevligt med lite nya bokstäver härinne! Ja, jag är minsann inte bättre jag.:! Å äppelpajen såg smaskens ut! I vår familj kommer det nog äpplen ur öronen snart, efter all användning av denna frukt; paj, mos, kräm, must mm mm. Härliga höst!
    Kram å PPP

    SvaraRadera
  4. Mmmmmm ÄPPELPAJ, jag älskar äppelpaj!!!

    Hoppas du får ordning på röran och att du får fortsatt mys sedan med GG ;)

    Kram E

    SvaraRadera
  5. Gilmore Girls har jag aldrig sett, men det är en serie som frestar...

    SvaraRadera
  6. Men va häftigt....med kursen.

    Se bara upp för vilken sorta post it lappar du köper. Jag fick några med "dragspels postit" dvs de sitter inte alla blad fast i överkant utan är varannan.
    När man vickar albumen så vecklar alla ut sig..PANIK...

    SvaraRadera
  7. Tack för ikväll Evelina! Jag blir sjuk av sånt här..!! :D

    SvaraRadera
  8. Klart man är med i denna tävling. Den kunde man inte undgå. Nu längtar man verkligen jul.
    Kram mamma C

    SvaraRadera